Idea Konkursu Lider Informatyki
- Computerworld,
- 28.10.2002
Konkurs Lider Informatyki, organizowany od 1997 r. z inicjatywy Tygodnika Menedżerów i Informatyków Computerworld, ma na celu między innymi podkreślenie rosnącej roli informatyki w funkcjonowaniu polskiej gospodarki.
Konkurs Lider Informatyki, organizowany od 1997 r. z inicjatywy Tygodnika Menedżerów i Informatyków Computerworld, ma na celu między innymi podkreślenie rosnącej roli informatyki w funkcjonowaniu polskiej gospodarki.
W trakcie konkursu wyłaniane są firmy i organizacje, których dorobek wyróżnia się wśród osiągnięć innych przedsiębiorstw w obszarze zastosowań nowoczesnych technologii informatycznych.
Wśród firm i organizacji nagradzane są te, które dzięki wykorzystaniu technologii informatycznych wzmocniły swoją konkurencyjność, zwiększyły zyski finansowe oraz podniosły poziom zadowolenia klientów.
Spośród organizacji niekomercyjnych wyróżniane zostają te, w których technologia informatyczna wpłynęła na istotną poprawę ich funkcjonowania, a zwłaszcza realizację celów, których osiągnięcie byłoby bez niej niemożliwe.
W konkursie szczególną uwagę zwrócono na informatykę widzianą od strony użytkowników technologii informatycznych. Wskazano na ich sukcesy, do których kluczem była przede wszystkim identyfikacja i trafne sformułowanie potrzeb organizacji, a następnie zastosowanie odpowiednich technologii informatycznych, które w kolejnych procesach skutecznie zaspokoiły wcześniej sformułowane potrzeby.
Tytuł Lider Informatyki przyznawany jest w pięciu kategoriach:
Laureaci Konkursu Lider Informatyki wyłaniani są spośród przedsiębiorstw i organizacji działających w Polsce, z wyłączeniem firm informatycznych i telekomunikacyjnych. Ich ocenę przeprowadza jury na podstawie następujących kryteriów:
1. Funkcje przedsiębiorstwa lub organizacji, które technologia informatyczna polepsza, a w szczególności:
2. Wymierny efekt ekonomiczny uzyskany dzięki zastosowaniu technologii informatycznej przejawiający się w:
3. Istotne problemy przedsiębiorstwa czy organizacji, które rozwiązano, wykorzystując technologię informatyczną.
4. Zakres współpracy i stopień zaufania pomiędzy ścisłym kierownictwem przedsiębiorstwa czy organizacji a szefami działów informatyki.