Wszystko na ekranie

W polskim oddziale Thomson multimedia są wprowadzane pilotażowo przez korporację nowe rozwiązania i pomysły organizacyjne. Stanowi to wyzwanie dla działu IT.

W polskim oddziale Thomson multimedia są wprowadzane pilotażowo przez korporację nowe rozwiązania i pomysły organizacyjne. Stanowi to wyzwanie dla działu IT.

Thomson multimedia Polska sp. z o.o., Piaseczno

Jean-Marie Julien - prezes Zarządu

Andrzej Galik - kierownik Działu Informatyki

Liczba pracowników - ponad 5 tys.

Liczba pracowników działu IT - 21

Wszystko na ekranie

Andrzej Galik - kierownik Działu Informatyki

W Thomsonie od kilku lat nieprzerwanie trwają dwa projekty ramowe: reorganizacja i modernizacja systemów wspomagających zarządzanie oraz rozbudowa szeroko pojętego bezpieczeństwa tych systemów. W pierwszym przypadku proces jest bardzo zaawansowany: firmie udało się wprowadzić standaryzację aplikacji biznesowych, trwa korporacyjne wdrożenie aplikacji SAP R/3 w poszczególnych oddziałach firmy, wprowadzono również standaryzację baz danych, aplikacji pomocniczych i sprzętu. Standaryzacja pozwala na częściową centralizację administracji i zarządzania, a w efekcie poprawia się produktywność zarówno w biznesie, jak i w obsługującym biznes dziale IT. Sztandarowym wręcz przykładem poprawy produktywności jest wdrożony w firmie system help-desku oparty na aplikacjach firmy Peregrine Systems. Dzięki niemu na każdego pracownika działu wsparcia przypada dziś średnio ponad 250 użytkowników!

Również w dziedzinie bezpieczeństwa Thomson multimedia Polska ma osiągnięcia. Plany i procedury awaryjne nie są tu nowością, lecz codziennością, i to od wielu lat. Wciąż trwa jednak rozbudowa infrastruktury związanej z zapewnieniem bezpieczeństwa. Jeszcze w tym roku firma rozpocznie modernizację zapasowego ośrodka obliczeniowego zlokalizowanego na terenie zakładu (firma zajmuje ponad 30 ha), docelowo jednak ma on być przeniesiony poza zakład. "Chcemy tak zorganizować obsługę informatyczną, aby móc świadczyć usługi na rzecz działów biznesowych bez względu na okoliczności" - mówi Andrzej Galik, kierownik Działu Informatyki.

Dział IT Thomson multimedia Polska niewątpliwie wzmacnia rolę polskiego oddziału w korporacji. Dotychczasowe osiągnięcia organizacyjne i informatyczne sprawiły, że nowe oddziały firmy powstają właśnie w Polsce. Dla działu IT oznacza to konieczność uwzględnienia specyfiki nowych oddziałów w istniejących systemach i budowę nowych. Niejednokrotnie wiąże się z potrzebą integracji systemów lokalnych z systemami w innych krajach. Przykładowo, równolegle z wdrożeniem SAP R/3 firmowi informatycy stworzyli internetową aplikację do raportowania danych o sprzedaży kineskopów na podstawie tabel wielowymiarowych - polski oddział zbiera i publikuje dane dotyczące całej Europy i Azji. System obejmuje nowe obszary działalności firmy. Thomson multimedia Polska należy też do nielicznego grona firm, które stworzyły hurtownię danych w dziedzinie produkcji i utrzymania ruchu.

W polskim oddziale Thomsona są wprowadzane pilotażowo nowe rozwiązania i pomysły organizacyjne. Doświadczenia zdobyte podczas realizacji projektu pozwalają na sprawne wdrożenia w innych lokalizacjach firmy. Przykładowo, Thomson multimedia Polska to jedyna organizacja koncernu skupiająca kilka oddziałów w jednej spółce.

Wykorzystywane rozwiązania

Systemy finansowo-księgowe: własny NTFS, BPCS firmy SSA, system 21 firmy Geac, SAP R/3 (finanse, kontroling, logistyka), system utrzymania ruchu - Main Tracker. System help-desk - Peregrine Systems, system kadrowo-płacowy firmy Kom-Pakt. Do obsługi nietypowych funkcji firma wykorzystuje dziesiątki mniejszych i większych aplikacji własnego autorstwa. Platforma sieciowa Microsoft Windows NT/2000. Serwery: Compaq, IBM AS/400, DEC/Alpha. Infrastruktura sieciowa oparta na urządzeniach 3Com.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200