Rozwiązania dla rynku SOHO

Firma Cisco wprowadziła na polski rynek rodzinę produktów CiscoPro

Firma Cisco wprowadziła na polski rynek rodzinę produktów CiscoPro

Firma Cisco Systems Europe wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku rodzinę produktów CiscoPro dedykowanych dla niezbyt wymagających użytkowników, pracujących w małych i średnich firmach (rynek SOHO - Small Office Home Office). Produkty wchodzące w skład oferty CiscoPro to najczęściej okrojone wersje urządzeń profesjonalnych, których pozbawiono np. obsługi szybkich sieci ATM. Dzięki temu urządzenia te łatwiej jest konfigurować, są tańsze i bardziej sprawdzają się w małych firmach niż ich kosztowne odpowiedniki. Nowością wprowadzoną wraz z rodziną CiscoPro są urządzenia wewnętrzne, dostępne w formie kart wkładanych do wnętrza serwerów pełniących po ich instalacji, np. funkcje routera. Obok nich sprzedawane są rozwiązania tradycyjne - oddzielne pudełka, które można instalować zarówno w szafach dystrybucyjnych, jak i używać jako pojedyncze urządzenia.

Mała rodzina

Rodzina produktów CiscoPro wprowadzono na rynek amerykański już półtora roku temu. Jej premiera na rynku europejskim nastąpiła na początku br., a do Polski produkty te wprowadzane są dopiero obecnie. Jak zapewniają przedstawiciele Cisco, opóźnienie spowodowane było zarówno ogromnymi zamówieniami na rynku amerykańskim, jak i pewnym zacofaniem technologicznym rynku europejskiego, który wtedy nie w pełni dojrzał jeszcze do nowych rozwiązań. Obecnie w kraju oferowanych jest ok. 20 produktów mieszczących się w ramach grupy CiscoPro. Ich liczba ma być jednak stale zwiększana (w Stanach Zjednoczonych rodzina CiscoPro obejmuje kilkanaście linii produktów - łącznie kilkadziesiąt różnych rozwiązań). Generalnie wprowadzone na rynek polski produkty podzielić można na trzy grupy: przełączniki, urządzenia zapewniające zdalny dostęp do sieci firmowych i routery sprzęgające sieć firmową z Internetem. Rozwiązania umożliwiające zdalny dostęp wykorzystują zarówno linie komutowane, jak i niezbyt popularne jeszcze w Polsce łącza ISDN.

Sieciowe rozmowy

Rodzina CiscoPro to nie tylko produkty sprzętowe. W skład niej wchodzą także rozwiązania programowe. Jednym z nich jest oprogramowanie Internet Junction, dedykowane użytkownikom sieciowego systemu operacyjnego NetWare, którzy zamierzają podłączyć własną sieć firmową do Internetu. Dzięki Internet Junction nie są oni zmuszeni do instalacji stosu TCP/IP na każdej ze stacji sieciowych, które mają wymieniać informacje z Internetem. Internet Junction pełni funkcję swoistej bramy, która dokonuje automatycznej konwersji protokołów IPX i IP. Jednocześnie oprogramowanie pełni funkcję zabezpieczenia typu firewall, odcinając potencjalnym włamywaczom możliwość ingerencji w firmową sieć LAN - każdy nie autoryzowany pakiet IP przechwytywany jest przez Internet Junction. Powstaje pytanie, dlaczego oprogramowanie promowane jako idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm, pracujących w sieciach NetWare, musi być zainstalowane na serwerze Windows NT. Internet Junction sprawdzi się więc tylko w przypadku klientów, którzy wykorzystują mieszane środowisko NetWare i Windows NT. W ramach CiscoPro dostępne jest także oprogramowanie CiscoVision, które realizuje funkcję zarządzania produktami rodziny CiscoPro (routerami, hubami i przełącznikami). CiscoVision, pracujące na bazie protokołu SNMP, pozwala konfigurować urządzenia Cisco pracujące w sieci, a także na bieżąco monitorować ich stan, np. zliczać liczbę pakietów przesyłanych konkretnym portem przełącznika.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200