QR-Tekst szyty na miarę

Zagraniczna konkurencja wymusiła zmianę strategii rozwoju polskiego edytora tekstu QR-Tekst, firmy Malkom.

Zagraniczna konkurencja wymusiła zmianę strategii rozwoju polskiego edytora tekstu QR-Tekst, firmy Malkom.

Popularny edytor tekstu QR-Tekst, warszawskiej firmy Malkom, utracił swoją pozycję na polskim rynku oprogramowania biurowego. Konieczność podjęcia konkurencji z zagranicznymi firmami, zwłaszcza Microsoftem, zakończyła się wycofaniem Malkomu z rynku aplikacji biurowych pracujących w środowisku DOS/Windows. Edytor QR-Tekst, rozbudowany przez Malkom do wielofunkcyjnego pakietu QR-Biuro dla Windows i wzbogacony w aplikacje QR-Plan, QR-Snapgraphics i QR-Mail, nie był w stanie konkurować z produktami Microsoftu w typowych rozwiązaniach biurowych i zastosowaniach administracyjnych, mimo że jest dostępny całkowicie po polsku i przystosowano go do pracy w środowisku Windows 95.

Polski Notes

Malkom, posiadająca - jak twierdzi jej prezes Zbigniew Maliński - silną grupę ok. 85 tys. użytkowników QR-Tekst, zdecydowała się na zmianę strategii rynkowej. Po ewolucji QR-Tekst ze środowiska DOS na platformę Windows, pojawiły się także wersje programu obsługujące popularne systemy unixowe: SCO Unix, HP-UX, Solaris oraz IBM AIX. Wraz z rosnącą liczbą dużych klientów, takich jak Dyrekcja Lasów Państwowych, Policja, Straż Graniczna, Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej, zakłady energetyki, twórcy polskiego edytora zmienili pewne założenia dotyczące funkcjonalności produktu. Edytor tekstu został uzupełniony o obsługę klienta poczty HP OpenMail, który jest w stanie pracować w większości środowisk unixowych i w Windows 3.11.

Według Zbigniewa Malińskiego, przyszłość QR-Tekst opiera się na integracji produktu z pocztą elektroniczną i rozległymi sieciami komputerowymi. Docelowo edytor miałby się stać "polską wersją Lotus Notes", narzędziem umożliwiającym komunikację oraz wymianę danych między wieloma użytkownikami. W skład takiego rozwiązania wchodzić miałyby, obok edytora tekstów i arkusza obliczeniowego, system obiegu informacji zintegrowany z pocztą elektroniczną, książkami adresowymi, biuletynami informacyjnymi, wymiana danych z dużymi bazami (przez narzędzia OpenMail) oraz systemy zabezpieczeń. Malkom przewiduje nawet możliwość wbudowania do pakietu własnej, polskiej przeglądarki World Wide Web. W ten sposób powstałby uniwersalny edytor tekstu dla sieci rozległych z pełnymi możliwościami klienta pocztowego.

Bliżej klienta

Drugim elementem strategii Malkomu jest wytwarzanie produktów przystosowanych do realizacji konkretnych potrzeb klienta. Zamiast dostarczać gotowe rozwiązania "z półki", firma zwróciła się w większym stopniu ku rynkowi korporacyjnemu, wymagającemu rozwiązań "szytych na miarę" i obsługujących konkretną platformę systemową. Malkom opracował własne biblioteki z zestawem dowolnie dobieranych aplikacji wraz ze stworzonymi w FoxPro modułami, służącymi do organizacji obiegu korespondencji i organizacji zadań. Powstające na życzenie klienta rozwiązanie może być zatem wyposażone w dowolny zestaw modułów, których podstawowym elementem będzie edytor tekstu, służący również jako główny interfejs, umożliwiający realizację wielu dodatkowych czynności.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200