Polowanie na 1000 osób

Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa gorączkowo poszukują pracowników do obsługi swoich sieci. Obie firmy zatrudnią w najbliższym czasie ok. 1000 osób. Poszukują fachowców z wielu dziedzin. Podobnie jak operatorzy, nabór nowych pracowników prowadzą także firmy dostarczające sprzęt, a więc Ericsson, Nokia i Siemens. Dla przykładu - Ericsson zamierza zatrudnić ok. 100 osób w dziale ds. GSM, aby podołać zamówieniom Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa gorączkowo poszukują pracowników do obsługi swoich sieci. Obie firmy zatrudnią w najbliższym czasie ok. 1000 osób. Poszukują fachowców z wielu dziedzin. Podobnie jak operatorzy, nabór nowych pracowników prowadzą także firmy dostarczające sprzęt, a więc Ericsson, Nokia i Siemens. Dla przykładu - Ericsson zamierza zatrudnić ok. 100 osób w dziale ds. GSM, aby podołać zamówieniom Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Operatorzy starają się znaleźć osoby z doświadczeniem, ponieważ na tym etapie działalności nie ma czasu na szkolenia. Dlatego też nie zatrudniają świeżo upieczonych absolwentów szkół i wyższych uczelni. Jeśli już, to osoby te zatrudniane są na mniej odpowiedzialnych stanowiskach np. "help desk" - odpowiednik dawnego informatyka, który zapewnia obsługę wewnątrz firmy. Jak stwierdziła Iwona Wasilewska, zajmująca się zatrudnianiem pracowników do działu informatycznego i telekomunikacyjnego w Polkomtelu, osoby te nie są pozbawione możliwości awansu w przyszłości, po odpowiednim przeszkoleniu. Szkolenia dla nowych pracowników rozpoczną się w tej firmie nie wcześniej niż w połowie 1997 r.

Najwięcej trudności operatorom GSM sprawia znalezienie odpowiednich specjalistów z takich dziedzin, jak: billing (zajmujących się obsługą sprzętu, który rejestruje rozmowy i zlicza ich koszt), telekomunikacja oraz z działu Business Support Systems (BSS). Pracownicy BSS zajmują się znalezieniem odpowiedniego oprogramowania i stworzeniem systemów, wspomagających działalność m.in. działu obsługi klienta, finansów i kadr. Współpracują z działem Network Support Systems (NSS), odpowiedzialnym za sieć komputerową od strony sprzętowej.

Praktycznie brak jest na polskim rynku pracy osób, zajmujących się billingiem. Dużą trudność sprawia także znalezienie specjalistów od telekomunikacji, zwłaszcza z nowych, nie spotykanych do tej pory w Polsce dziedzin np. inżynierów Operation Management Center (OMC) i Network Management Center (NMC). Jest to tak nowa dziedzina, że na tych stanowiskach zatrudniani są świeżo upieczeni absolwenci, którym zapewnia się szkolenia. Inżynierowie OMC zajmują się monitorowaniem systemu, przebiegiem sygnału oraz kontrolą prawidłowości rozmów. Natomiast inżynierowie NMC odpowiedzialni są za kontrolę sieci telefonii komórkowej GSM. Działanie Central Usług Komórkowych (MSC) i Bazowe Stacje Nadawczo-Odbiorcze (BTS) monitorują i kontrolują pracownicy działu Network Operations.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200