Drugie wejście Lotusa

Lotus Development zwiększa aktywność w Polsce. Firma zaprezentowała polską wersję klienta Notes.

Lotus Development zwiększa aktywność w Polsce. Firma zaprezentowała polską wersję klienta Notes.

Pod koniec września br. Lotus Development Polska zorganizował premierę spolonizowanych produktów. W sprzedaży pojawi się polska wersja oprogramowania klienckiego Lotus Notes 4.1. Pod koniec br. Lotus zaprezentuje na świecie Notes 4.5, wyposażony m.in. w serwer !WWW. "Premiera nowego produktu w polskiej wersji językowej nastąpi prawdopodobnie w II kw. przyszłego roku" - powiedział Jacek Zaremba, pełniący od sierpnia br. obowiązki dyrektora polskiego biura Lotusa.

Drugim wprowadzonym na polski rynek produktem jest - zapowiadana od kilku miesięcy - zlokalizowana wersja zintegrowanego pakietu aplikacji biurowych SmartSuite 96. Oprogramowanie to przeznaczone jest dla systemu operacyjnego Windows 95, mimo że kilka aplikacji, wchodzących w skład pakietu, nadal nie doczekało się 32-bitowych wersji. 32-bitowy pakiet SmartSuite 97 będzie dostępny w wersji angielskiej na przełomie roku. Nie zapadła jeszcze decyzja, co do jego lokalizacji. Do tej pory Lotus Development Polska nie zawarł umów OEM z polskimi producentami sprzętu komputerowego, dotyczących preinstalacji SmartSuite. Obecnie swoim zasięgiem obejmuje Polskę kilka umów, które zawarli z Lotusem amerykańscy producenci sprzętu. Do końca br. obowiązywać będzie specjalna oferta cenowa dla użytkowników konkurencyjnych aplikacji biurowych, którzy zdecydują się na zakup SmartSuite.

Głównie Notes

"Najważniejszym produktem w ofercie Lotusa jest Notes" - twierdzi Jacek Zaremba. Firma podjęła działania mające zwiększyć popularność tego produktu w Polsce. Służyć ma temu otwarcie biura oraz zmiana struktury partnerów współpracujących z Lotusem. "Wprowadzamy w Polsce taki sam, jak w innych krajach, trzystopniowy program dla naszych partnerów handlowych. Obecnie współpracujemy w Polsce z ok. 40 firmami, zajmującymi się zarówno sprzedażą produktów, jak również konsultacjami, tworzeniem aplikacji" - powiedział Jacek Zaremba.

Błękitna pomoc

"Pod względem sprzedaży oprogramowania Lotusa w Europie Wschodniej, polski rynek ustępuje czeskiemu. Spowodowane jest to wyłącznie tym, że w Czechach funkcjonuje kilkuosobowe biuro i wcześniej doszło do połączenia z IBM" - twierdzi Suresh Patel, odpowiedzialny za marketing w Europie Środkowowschodniej. - "Obecnie polski rynek będzie traktowany jako priorytetowy w tym regionie".

Lotus Development Polska zapowiada ściślejszą współpracę z polskim przedstawicielstwem IBM. Jednym z pierwszych efektów ma być przeniesienie biura do nowej siedziby IBM na początku przyszłego roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200