Docenić mały rynek

Karen Notebook jedynym dystrybutorem komputerów przenośnych Toshiby.

Karen Notebook jedynym dystrybutorem komputerów przenośnych Toshiby.

"Toshiba zamierza zdobyć pierwsze miejsce w sprzedaży notebooków w Polsce" - oświadczył Lars Gotzsche, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Toshiba Europe GmbH. Obecnie - według przedstawicieli firmy - Toshiba zajmuje w Polsce drugą, po Compaqu, pozycję w sprzedaży tego typu komputerów.

Zdaniem obserwatorów polskiego rynku notebooków, to czy Toshibie uda się realizacja zamierzonych celów, będzie zależało przede wszystkim od tego, jak producent potraktuje rozwijający się, ale wciąż mały rynek (w tym roku firma sprzedała w Polsce 1000 notebooków, w całej Europie zaś 2 mln). Dotychczas, firmy sprzedające komputery Toshiby krytycznie oceniały współpracę z producentem, narzekając na długi, dochodzący nawet do 4 miesięcy, czas oczekiwania na realizację zamówień i pojawiające się często trudności z wyborem odpowiedniej konfiguracji sprzętu.

Po rozwiązaniu umowy dystrybucyjnej z firmą Via Technologies, jedynym dystrybutorem notebooków Toshiba w Polsce jest Karen Notebooks. Jak powiedział Lars Gotzsche, Toshiba nie zamierza w najbliższym czasie szukać innych dystrybutorów, lecz prowadzi intensywne rozmowy z Karenem, których celem jest skłonienie warszawskiej firmy do zmiany charakteru działania - zamiast dystrybucji powiązanej ze sprzedażą detaliczną, na profil czysto dystrybucyjny. Zdaniem Lucjana Wencla, prezesa Karenu, prawdopodobnie w I połowie 1997 r., w związku ze zmianą struktury organizacyjnej Karenu, będą utworzone oddzielne firmy, z których jedna zajmie się wyłącznie dystrybucją.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200