Wizja przyszłości

Wizja systemu informatycznego w spółce opiera się na kilku strategicznych celach, do których zaliczyć należy:

Wizja systemu informatycznego w spółce opiera się na kilku strategicznych celach, do których zaliczyć należy:

  • wykorzystanie możliwie dużej ilości informacji z przebiegu gier i przetwarzanie jej w taki sposób, aby stanowiła użyteczny materiał w procesie decyzyjnym kadry zarządzającej kasynem;

  • zapewnienie pełnej zgodności ze zmieniającymi się przepisami regulującymi zasady rozliczania działalności spółki;

  • wykorzystanie danych statystycznych do kontroli poprawności prowadzenia gier oraz wskazywania potencjalnych nieprawidłowości;

  • minimalizację pracochłonności obiegu dokumentów i eliminację ryzyka pomyłek przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa danych;

  • maksymalne uproszczenie interfejsu użytkownika pozwalające na obsługę systemu przez kadrę bez przygotowania informatycznego;

  • wykorzystanie zasobów informatycznych do celów marketingowych oraz uatrakcyjnienia i wzbogacenia gier.

    Wszystkie wymienione cele mają decydujące znaczenie przy doborze zastosowanej technologii oraz procesów implementacyjnych w dziedzinie informatyzacji spółki.

    Casinos Poland ze względu na specyfikę swojej działalności nie może oprzeć się wyłącznie na gotowym ogólnodostępnym oprogramowaniu. Stoimy zatem przed problemem integracji nie tylko wielu oddziałów spółki, ale także wielu platform wykorzystywanego oprogramowania. Powoduje to konieczność szczególnie ostrożnego doboru narzędzi i infrastruktury komunikacyjnej.

    Casinos Poland stawia na intranet, czyli sieć korporacyjną opartą na mechanizmach Internetu.

    Do niedawna protokół TCP/IP jako rdzeń Internetu był domeną wyłącznie systemu Unix, dzisiaj jest to wspólna płaszczyzna komunikacji niemal wszystkich systemów operacyjnych. Spośród mediów komunikacyjnych preferujemy te, które mają dużą niezawodność i krótki czas zestawiania połączeń. Aktualnie wykorzystujemy sieć X.25 i łącza stałe 128 Kbps. Przewidujemy jednak możliwość wykorzystania ISDN oraz sieci Frame Relay.

    Sprawna sieć telekomunikacyjna jest podstawowym wymogiem ogólnopolskiego systemu wygranej zakumulowanej, którego wprowadzenie pozwoliłoby na znaczne podniesienie atrakcyjności naszych gier. Duża część oprogramowania spółki powstała przy wykorzystaniu systemu MS-Access 2.0 dla Windows. Istotną cechą, która zaważyła na wyborze tego właśnie rozwiązania, jest łatwość komunikowania się Accessa z innymi typami baz danych oraz wykorzystanie standardu SQL. Dzięki temu możemy małym nakładem sił przenieść bazy danych do serwera SQL i - wykorzystując skalowalność modelu klient-serwer - podnieść wydajność systemu. Elastyczność środowiska MS-Access 2.0 pozwoliła nam zautomatyzować wymianę danych między różnymi programami.

    Naszym celem jest doprowadzenie do takiej sytuacji, żeby każdy dokument był zarejestrowany w komputerze dokładnie raz i żeby czynność rejestracji dokonywana była w chwili pojawienia się dokumentu. Stąd nasze dążenia do integracji programu kadrowego z listą obecności w kasynach spółki, systemu księgowego z kasami podręcznymi w kasynach spółki, systemu magazynowego z rejestrami fiskalnymi w barach itp. System księgowy, kadrowy, płacowy, magazynowy są produktami zakupionymi, każdy z nich stworzony w innej technologii, a mimo to potrafimy je wszystkie łączyć.

    Staramy się wyeliminować komunikację telefaxową i zastąpić ją w maksymalnym stopniu usługami zintegrowanymi polegającymi na replikacji baz danych. Wiadomości tekstowe przesyłane dotychczas telefaxem zastępujemy pocztą elektroniczną. Dalszym krokiem będzie na pewno wprowadzenie jednego z systemów pracy grupowej. W tej chwili najlepszymi kandydatami wydają się Lotus Notes lub Microsoft Exchange.

    Dotychczas w niewielkim stopniu wspomagaliśmy proces harmonogramowania pracy załogi kasyna. Zważywszy na to, że np. w kasynie warszawskim załoga liczy ponad 250 osób, a liczba osób obsługi w danej chwili powinna być dostosowana do natężenia gry, można sobie wyobrazić stopień komplikacji zadania. Nie istnieje taki system, który ułożyłby doskonały plan pracy załogi i uwzględnił indywidualne preferencje każdego pracownika. Wierzymy jednak, że dzięki zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania można to zadanie znacznie ułatwić i zoptymalizować.

    Funkcje kontroli przebiegu gry oraz rejestracji czasu i rezultatów pracy załogi stanowią wyzwanie dla zastosowań technologii informatycznych. Wymienione klasy zagadnień mają wspólną cechę, którą jest wymóg ciągłego wprowadzania dużej ilości danych. Nie jesteśmy w stanie metodami konwencjonalnymi obliczyć i zarejestrować całkowitego obrotu każdego zakładu na stołach do gry. Zastosowanie żetonów zawierających elektroniczne identyfikatory pozwoliłoby nie tylko na rejestrowanie przebiegu gry, ale również na kalkulację wysokości wygranych oraz bilansowanie każdego stołu na bieżąco. Dotychczas w kasynach na świecie działają rozwiązania częściowe, niekompletne, najbliższych kilka lat powinno zaowocować pełnym systemem kontroli gry. Wtedy taki system stanie się obiektem naszego zainteresowania i analizy ekonomicznej opłacalności jego wykorzystania.

  • W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

    TOP 200