IBM Polska: mam 5 lat

Z okazji pięciolecia działalności IBM Polska, przebywał w Polsce Ned C. Lautenbach, wiceprezes koncernu.

Z okazji pięciolecia działalności IBM Polska, przebywał w Polsce Ned C. Lautenbach, wiceprezes koncernu.

Podczas spotkania z polskimi partnerami, klientami i pracownikami IBM Polska, Ned Lautenbach przedstawił swoje opinie o IBM Polska i omówił strategię rozwoju koncernu na świecie.

IBM w Polsce

"Cieszę się z 5 rocznicy powstania oddziału naszej firmy w Polsce. Chciałbym jednak przypomnieć, że IBM był obecny w Polsce już w 1923 r. Naszą obecność tutaj przerwała jedynie wojna" - powiedział Ned Lautenbach. Oceniając dotychczasowe osiągnięcia polskiego przedstawicielstwa firmy, wiceprezes IBM stwierdził, że rozwija się ono w dobrym kierunku. Firma osiągnęła w ostatnim roku obroty w wysokości ok. 100 mln USD. Jednocześnie Ned Lautenbach podkreślił, że biorąc pod uwagę liczbę ludności i potencjał gospodarczy, Polskę należy porównywać do Hiszpanii, gdzie IBM osiągnął w ub.r. obroty 1,5 mld USD. "Mam nadzieję, że za 5 lat będę mógł powiedzieć, że osiągnęliśmy tu poziom Hiszpanii" - powiedział Ned Lautenbach.

Czy mainframe przetrwa

"Klienci poszukują rozwiązania swych problemów, natomiast nie jest dla nich istotne, na jakim sprzęcie będzie to realizowane. Nie użyta technologia decyduje o konkurencyjności firmy, ważne jest kompleksowe rozwiązanie" - powiedział Ned Lautenbach. Jego zdaniem klienci coraz częściej przekonują się, że proponowane rozwiązania z mainframem lepiej spełniają ich wymagania. "Nie obawiam się o przyszłość mainframe'a, zwłaszcza że zapewnia on bardzo wysoką dostępność danych, czego nie można powiedzieć o PC" - stwierdził wiceprezes IBM. Według danych firmy, w 1995 r. IBM sprzedał na świecie o ponad 40% więcej mocy obliczeniowej na mainframe'ach niż w 1994 r. Firma spodziewa się w tym roku wzrostu na jeszcze wyższym poziomie.

O komputerach sieciowych

Ważnym elementem w rozwoju firmy jest ogłoszona jesienią ub.r. strategia nazwana network-centric computing. W ramach tego programu, IBM zapowiedział już produkcję komputerów sieciowych NetStation, które będą sprzedawane za ok. 700 USD. "Komputer PC, taki jaki obecnie znamy, ma moc obliczeniową mainframe'a sprzed 10 lat. Komu na co dzień jest potrzebna moc obliczeniowa mainframe'a? Nawet jeśli koszty zakupu PC są stosunkowo niewielkie, to koszt utrzymania go w ruchu, szkolenia użytkowników, zakupu oprogramowania wynosi ponad 10 tys. USD rocznie" - stwierdził Ned Lautenbach. Jego zdaniem komputer sieciowy w każdej firmie daje natychmiast odczuwalne korzyści, nie od razu jednak przyjmie się w domach.

O Internecie...

W ubiegłym roku IBM stworzył specjalny oddział zajmujący się technologiami dla Internetu - sprzętem, oprogramowaniem i usługami w celu ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej w sieci. "Powszechny rozwój Internetu powoduje, że coraz większa liczba transakcji i operacji biznesowych odbywać się będzie za pośrednictwem medium. Proponujemy unikatowe rozwiązania do prowadzenia handlu za pośrednictwem Internetu, zapewniające bezpieczeństwo transakcji" - powiedział Ned Lautenbach.

O OS/2 i Windows NT...

Na rynku systemów operacyjnych IBM konkuruje bezpośrednio z produktami Microsofta. Zdaniem wiceprezesa IBM, system operacyjny OS/2, mimo że nie jest konkurencyjny na biurku użytkownika, cieszy się powodzeniem u największych, gdyż pozwala na niezawodne uruchamianie najważniejszych aplikacji biznesowych.

Wiosną br. IBM zapowiedział rozwijanie oprogramowania również dla systemu operacyjnego Windows NT Microsofta. "Dostarczamy produkty dla Windows NT, wtedy gdy potrzebne są naszym klientom. Uważamy, że jedynie pełna konkurencja zapewni użytkownikom najlepsze produkty" - stwierdził Ned Lautenbach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200