Modemy w modzie

US Robotics zamierza osiągnąć na polskim rynku obroty 2 mln USD.

US Robotics zamierza osiągnąć na polskim rynku obroty 2 mln USD.

US Robotics, amerykański producent modemów, podpisał umowy dystrybucyjne z trzema firmami polskimi - Computer 2000 Polska, Scientific oraz Veracomp. Dystrybucją sprzętu US Robotics zajmą się także firmy AB Company i Suntech, które jednak nie będą kupowały sprzętu bezpośrednio od producenta, lecz od trzech głównych dystrybutorów. "Zamierzamy wprowadzić na polski rynek pełną gamę naszych produktów, oferując polskim klientom ceny, takie jak w całej Europie. Nie będą one wyższe niż w Niemczech czy Francji. Nie są to jeszcze ceny takie jak w USA, ale dążymy do tego, aby wprowadzić jedną, ogólnoświatową cenę na nasze produkty" - powiedział Jos Helewant, dyrektor ds. sprzedaży w Europie Południowej i Wschodniej US Robotics.

W ofercie US Robotics znajdą się m.in. modemy Courier V.34 DS, Sportster 28.8 zewnętrzny i wewnętrzny, jak również zewnętrzny modem Sportster 28.8 Voice oraz Worldport PCMCIA V.34. US Robotics zamierza także wprowadzić na polski rynek modemy zewnętrzne i wewnętrzne Courier ISDN. "Mamy już homologację na modemy Courier V.34, zewnętrzny Sportster i kartę PCMCIA" - oświadczył Robert Polak, odpowiedzialny za rynek polski w US Robotics. Firma dostarcza także kompletne systemy komunikacji danych dla centrów obliczeniowych, ośrodków przetwarzania danych oraz operatorów Internetu.

Firma zamierza osiągnąć w tym roku obroty na polskim rynku wysokości 2 mln USD. "Chcielibyśmy osiągnąć podobny udział w rynku, jaki mamy w Europie Zachodniej, a więc 29%. Według danych Dataquest w ub.r. w Polsce sprzedano 12 tys. modemów, w tym roku przewidywany jest wzrost do 30 tys. Firma szacuje, że do roku 2000 roczny wzrost w Polsce wyniesie około 38%" - powiedział Jos Helewant. W ub.r. US Robotics osiągnął obroty w wysokości 889 mln USD, a zysk netto w tym okresie wyniósł 66 mln USD. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. obrót wyniósł 819, a zysk 93,3 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200