Webmasterzy - mity i fakty

Wydawać by się mogło, że specjalistą od tworzenia serwisów w pajęczynie World Wide Weba może być jedynie ktoś o umyśle człowieka renesansu. powinien być zarazem informatykiem, artystą grafikiem, znać się na interfejsie użytkownika, zasadach organizowania prezentowanej informacji, znać podstawowe zasady psychologii kontaktu wzrokowego.

Wydawać by się mogło, że specjalistą od tworzenia serwisów w pajęczynie World Wide Weba może być jedynie ktoś o umyśle człowieka renesansu. powinien być zarazem informatykiem, artystą grafikiem, znać się na interfejsie użytkownika, zasadach organizowania prezentowanej informacji, znać podstawowe zasady psychologii kontaktu wzrokowego.

Niestety, ten model nie ma zbyt dużej przyszłości - ludzi renesansu dzisiaj niewielu. Godnych polecenia stron WWW nie tworzy już (z małymi wyjątkami!) pojedyncza osoba - ów tajemniczy webmaster, czy bardziej po polsku - mistrz weba. To raczej grupa profesjonalistów, w skład której wchodzi właśnie informatyk, grafik, specjalista ds. marketingu itd.

Parę miesięcy temu powstała w USA organizacja dedykowana właśnie wszystkim zaangażowanym w tworzenie stron pajęczyny zarówno w Internecie, jak i sieciach wewnętrznych. Zrzesza ona już ponad 1000 członków. Jej serwer można odnaleźć pod adresem:

http://www.webmaster.org

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200