Mądry Polak po szkodzie

Seagate zamierza zwiększyć sprzedaż streamerów w Polsce.

Seagate zamierza zwiększyć sprzedaż streamerów w Polsce.

Pod koniec kwietnia br. w Bydgoszczy odbyło się spotkanie przedstawicieli Seagate Technology z polskimi, autoryzowanymi dystrybutorami firmy. Na spotkaniu obecny był Henk van den Berg, dyrektor ds. sprzedaży Seagate w Europie, oraz Wojciech Skrodzki, doradca ds. technicznych w paryskim biurze firmy. Dotychczas w Polsce Seagate miał trzech autoryzowanych dystrybutorów - ABC Data, Incom i Wolexim. Czwartym oficjalnym dystrybutorem został

wrocławski JTT Computer, dotychczasowy sprzedawca produktów Connera.

Na spotkaniu zaprezentowano najnowsze produkty Seagate. Nowością jest m.in. 4 GB dysk twardy dla komputerów biurkowych oraz 2,5 GB dysk dla notebooków. Jednym z ciekawszych produktów zaprezentowanych przez przedstawicieli Seagate był dysk 23 GB UltraSCSI o parametrach napędu Elite23 (5 400 obr./min.). "Dysk można wykorzystywać do produkcji filmów, reklamówek i wideoklipów. Seagate produkuje go z przeznaczeniem dla dużych stacji roboczych, serwerów i stacji graficznych" - powiedział Tomasz Wiśniewski z bydgoskiej firmy Wolexim. "Jest on ponad 2,5-krotnie większy od dotychczas dostępnych na rynku dysków. Powinien pojawić się w sprzedaży pod koniec br."

Podczas spotkania dystrybutorów najwięcej uwagi poświęcono streamerom Seagate. Producent planuje rozpocząć kampanię promującą w Polsce streamery - urządzenia do przechowywania i zabezpieczania danych. "Seagate oprócz streamerów sprzedaje także odpowiednie oprogramowanie, pozwalające na automatyczne składowanie danych. Możemy określić, czy chcemy tworzyć kopie całego dysku, czy tylko określonych danych" - stwierdził Tomasz Wiśniewski. W ramach nowej strategii promocji produktów w Polsce firma będzie w części finansować kampanie organizowane przez autoryzowanych partnerów.

Według przedstawicieli Seagate, w Polsce sprzedaje się niewiele komputerów wyposażonych w streamery. W Europie Zachodniej około 43% nowych komputerów sprzedawanych jest wraz z tymi urządzeniami. "Polacy kupują tego rodzaju produkty zgodnie z zasadą mądry Polak po szkodzie. Gdy stracą dane, próbują zabezpieczyć się na przyszłość przed podobnymi nieszczęściami" - twierdzi Tomasz Wiśniewski. Aby zwiększyć sprzedaż tych urządzeń, firma Seagate w połowie maja br. wprowadzi na rynek polski model streamera o pojemności 250 MB w cenie ok. 65 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200