Bezpośrednio i dużym odbiorcom

W ubiegłym roku Dell Computer Poland zanotował wzrost obrotów o ok. 60%. Według ubiegłorocznego Raportu Computerworld TOP 200, w 1994 r. firma osiągnęła w Polsce obroty wysokości 10,9 mln USD. Jak twierdzą przedstawiciele Dell Computer Poland, w 1995 r. 30% obrotów firmy pochodziło od pięciu największych klientów: Telekomunikacji Polskiej S.A. (12% obrotów), Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A. (7%), Straży Granicznej oraz firm mających status VAR - COMP i TWINS.

W ubiegłym roku Dell Computer Poland zanotował wzrost obrotów o ok. 60%. Według ubiegłorocznego Raportu Computerworld TOP 200, w 1994 r. firma osiągnęła w Polsce obroty wysokości 10,9 mln USD. Jak twierdzą przedstawiciele Dell Computer Poland, w 1995 r. 30% obrotów firmy pochodziło od pięciu największych klientów: Telekomunikacji Polskiej S.A. (12% obrotów), Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A. (7%), Straży Granicznej oraz firm mających status VAR - COMP i TWINS.

W roku 1995 sprzedaż tych komputerów w Polsce według grup klientów dzieliła się w następujący sposób: przemysł, handel i usługi - 54%; administracja - 17%, biura, średni biznes - 10%, banki - 9%, edukacja - 1%, reszta - 9%. Dwa lata temu Dell próbował wejść na rynek SOHO, ale poniósł straty i wycofał się z tego segmentu. Obecnie firma produkuje komputery tylko na zamówienie - prowadzi sprzedaż bezpośrednią dla dużych odbiorców. W najbliższym czasie Dell Computer Poland nie planuje rozszerzenia swojej oferty, koncentrując się przede wszystkim na rozwijaniu sieci serwisowej.

"Dell nie jest tak dużą firmą, aby mógł konkurować we wszystkich segmentach rynku. Specjalizujemy się w sprzedaży bezpośredniej dla dużych odbiorców, dla których ważnymi kryteriami są jakość i serwis, a nie cena, jak w przypadku użytkowników indywidualnych" - twierdzi Karel Stasny, prezes Dell Computer Poland. Na świecie około 75% sprzedaży firmy dociera do dużych odbiorców. W Polsce jest nawet więcej - 80-85%.

W ofercie komputerów PC Della znajdują się rodziny OptiPlex oraz Dimension, z których te ostatnie nie są dostępne w Polsce. Jak wyjaśniają przedstawiciele firmy, modele Dimension są komputerami w pewnym sensie testowymi, tzn. w pierwszej kolejności wprowadza się do nich najnowsze technologie i rozwiązania, podczas gdy rodzina OptiPlex to modele wykorzystujące już sprawdzone i pewne rozwiązania, które są przede wszystkim polecane odbiorcom

instytucjonalnym.

Dell Computer Poland za największy sukces swej 3-letniej działalności w Polsce uznaje zbudowanie "stabilnej infrastruktury sprzedaży obejmującej ponad 100 stałych klientów, kupujących więcej niż 5 komputerów kwartalnie". Zdaniem przedstawiciela Della firma notuje stosunkowo wysoki odsetek powtarzalnej sprzedaży zwłaszcza ze strony dużych odbiorców instytucjonalnych.

W bieżacym roku firma osiągnie w Polsce 50% wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego - zapowiada Karel Stasny.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200