W poszukiwaniu wspólnego języka

Pracowałem na etacie informatyka w wielu firmach, o bardzo różnych profilach produkcyjnych i często spotykałem się z problemem niezrozumienia i błędnych oczekiwań ze strony moich pracodawców.

Pracowałem na etacie informatyka w wielu firmach, o bardzo różnych profilach produkcyjnych i często spotykałem się z problemem niezrozumienia i błędnych oczekiwań ze strony moich pracodawców. Generalnie szefów firm ,ze względu na znajomość problematyki informatycznej, można zakwalifikować do jednej z kategorii:

1. Tacy , którzy wiedzą.

2. Tacy , którzy nie wiedzą.

3. Tacy, którym się wydaje, że wiedzą.

Szefowie 1 kategorii zdarzają się bardzo rzadko, (występują głównie w branży informatycznej) i pracuje się z nimi dobrze. Szefowie 2 kategorii skłonni są nas przeceniać i oczekują często od nas cudów. Współpraca z nimi wymaga wprawdzie zacięcia dydaktycznego, ale przy odrobinie takich talentów może być satysfakcjonująca, a nasz prestiż bardzo wysoki. Cenną zaletą współpracy z takimi szefami jest to, że zwykle nie przeszkadzają w pracy.

Najgorsi są szefowie 3 kategorii. Nie dość, że wydaje im się że wiedzą lepiej jak i co powinniśmy zrobić, to współpraca z nimi jest niezwykle trudna, bo podejmują decyzje, np. o zakupie sprzętu czy oprogramowania bez konsultacji z nami, a naszą rolą jest łatanie ich radosnej twórczości. Trudno też spodziewać się satysfakcji z pracy, bo jeżeli ktoś działał - to zasługi przypisuje sobie szef, jeśli zaś nie - to oczywiście jest to nasza wina.

I tu dostrzegam cenną rolę Computerworlda. Ponieważ jest to pismo skierowane także do menedżerów, a wielu z nich kładzie je sobie na biurku (często jako prestiżowy ozdobnik), lecz czasami też je czyta - to takie artykuły, jak " W poszukiwaniu wspólnego języka" Piotra Kowalskiego w nr 11 CW, mogą zdecydowanie poprawić warunki naszej pracy. Mam nadzieję że Redakcja nie ustanie w próbach edukacji naszych menedżerów, z pożytkiem dla wszystkich informatyków.Mam świadomość, że nie stanie się to od razu, ale kropla drąży kamień...

<div align="right">Sebastian Weisman

Katowice</div>

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200