Polskie biuro D-Link

Choć wcześniej otwarto biura w Czechach i na Węgrzech, Polska to najważniejszy dla D-Link rynek w tej części Europy - twierdzą przedstawiciele amerykańskiej firmy. Dotychczas za polski rynek były odpowiedzialne przedstawicielstwa w Wlk. Brytanii, a później w Niemczech.

Choć wcześniej otwarto biura w Czechach i na Węgrzech, Polska to najważniejszy dla D-Link rynek w tej części Europy - twierdzą przedstawiciele amerykańskiej firmy. Dotychczas za polski rynek były odpowiedzialne przedstawicielstwa w Wlk. Brytanii, a później w Niemczech.

Szefem nowo powstałego warszawskiego oddziału został Roman Napierała, który wcześniej był związany z firmą 3Com (ostatnio pracował na stanowisku dyrektora marketingu odpowiedzialnego za Europę Środkową i Wschodnią). Na polskim rynku 3Com i D-Link konkurują ze sobą.

Na razie bez zmian

Produkty D-Link są dostępne w Polsce od sześciu lat. Dystrybuują je ABC Data, JTT Computer, Tech Data i Veracomp. Od czerwca br. piątym dystrybutorem został Ingram Micro. "Taka struktura kanału dystrybucyjnego wykształciła się stosunkowo niedawno. Będziemy obserwować jak ona funkcjonuje. Na razie nie planujemy zmian" - mówi Roman Napierała, dotąd jedyny pracownik polskiego biura. W przyszłości zatrudnienie ma wzrosnąć do kilku osób.

Dla sieci bezprzewodowych

Na początek września D-Link zaplanował konferencję poświęconą bezpieczeństwu sieci bezprzewodowych. Firma będzie prezentować pakiet produktów umożliwiających tworzenie sieci D-Link Wireless Office Suite oraz nowe produkty pozwalające na transmisję danych z szybkością 22 Mb/s, które trafią na rynek jesienią br. We wrześniu do sprzedaży wejdzie również mały firewall. "Podczas konferencji będziemy też prezentować opracowany wspólnie z niemiecką firmą Terraskill produkt DWG 1000. To bardzo rozbudowany punkt dostępowy dla sieci bezprzewodowej" - twierdzi Roman Napierała.

Najlepiej sprzedającymi się na polskim rynku produktami D-Link są karty sieciowe. Według przedstawicieli firmy rośnie sprzedaż przełączników - zarówno małych urządzeń biurkowych, jak i większych - do montażu w szafach dystrybucyjnych. Firma liczy na rozwój rynku sieci bezprzewodowych.

Bezprzewodowy wzrost

Amerykańska firma analityczna Dell'Oro Group ocenia, że w II kwartale br. sprzedaż urządzeń do tworzenia lokalnych sieci bezprzewodowych (WLAN) zgodnych ze standardami 802.11b i 802.11a wzrosła o blisko 8%. Dynamika wzrostu tego rynku przekroczyła w tym okresie dynamikę wzrostu sprzedaży urządzeń dla tradycyjnych sieci kablowych LAN (3%).

Jedną z przyczyn wzrostu popytu jest stopniowy spadek cen bezprzewodowych zestawów sieciowych. Według danych Dell'Oro Group redukcje cen urządzeń 802.11 wyniosły średnio 13Ń15%. Przyczyniło się to do zwiększenia zainteresowania technologią sieci bezprzewodowych wśród odbiorców korporacyjnych, ale także wśród małych i średnich firm. Wartość rynku WLAN jest oceniana przez Dell'Oro Group na 380 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200