Słownik
- Computerworld,
- 19.02.1996
Podstawowe terminy stosowane w środowisku programowania obiektowego.
Podstawowe terminy stosowane w środowisku programowania obiektowego.
Callback (wywołanie zwrotne): obiekt zwraca wartość innemu obiektowi niż ten, który go wywołał.
Component (składnik): rodzaj (klasa) elementów kontrolnych.
Controls (elementy kontrolne): najmniejsza funkcjonalna jednostka formularza.
Events (zdarzenie): funkcje towarzyszące obiektowi. Na przykład przyciskom towarzyszą określone właściwości, które definiują, jaką akcję podjąć po kliknięciu na przycisku.
Event procedures (procedury zdarzenia): kod (zestaw poleceń) związany z danym zdarzeniem.
Form (formularz): podstawowa jednostka programistyczna stosowana w środowiskach narzędzi typu RAD.
Multitasking (wielozadaniowość): cecha systemu operacyjnego polegająca na tym, że może on uruchamiać jednocześnie kilka procesów, nadzorując i przypisując każde}u procesowi określone zasoby systemu (pamięć RAM, procesor).
Multithreading (wielowątkowość): jest to szczególny przypadek wielozadaniowości, odnoszący się do jednego programu. Program przetwarzany w trybie wielowątkowym jest dzielony na kilka wątków, które są następnie obsługiwane równolegle. Jeden wątek reprezentuje ciąg pewnych poleceń w programie.
Object (obiekt): podstawowa jednostka programistyczna zawierająca dane i polecenia, które przetwarzają te dane w określony sposób.
Properties (właściwości): statyczne, nieodłączne atrybuty obiektu. Na przykład właściwością przycisku jest określona etykieta.