Raport błędów

Błędy w programach i sposoby ich naprawienia

Błędy w programach i sposoby ich naprawienia

> Windows NT Server 4.0. Po zainstalowaniu trzeciego zestawu poprawek (Service Pack 3) dla Windows NT Servera 4.0 możliwe jest występowanie błędów przy próbach zalogowania do serwera przy użyciu nie zaszyfrowanych haseł. Jeśli po próbie logowania na ekranie wyświetlany jest komunikat „System Error 1240 has occurred”, to konieczne jest dokonanie modyfikacji w systemowej bazie Registry. W tym celu należy uruchomić program REGEDT32.EXE, a następnie wybrać klucz HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Rdr\Parameters. A potem polecenie Edit i Add Value i w okienku, które pojawi się na ekranie, wprowadzić następujące dane:

Value name: EnablePlainTextPassword

Data Type: REG_DWORD

Data: 1

Po zatwierdzeniu zmian i ponownym uruchomieniu serwera Windows NT problemy nie powinny już występować.

> Novell IntranetWare. Jeżeli na serwerze zainstalowany został IntranetWare Support Pack 3.0 i jednocześnie zainstalowane są na nim serwery GroupWise 5.x lub WebServer 3.x, to konieczne jest zaktualizowanie plików odpowiedzialnych za obsługę protokołu TCP/IP. Odpowiednie uaktualnienie dostępne jest w pliku o nazwie TCPN03.EXE i ściągnąć je można z serwerahttp://support.novell.com. Jeżeli na tym samym serwerze zainstalowane jest jeszcze oprogramowanie MultiProtocol Router 3.1, to dokonywanie aktualizacji TCP/IP nie jest konieczne.

> Netscape SuiteSpot. Serwery Netscape SuiteSpot 3.x dla Windows NT muszą być instalowane w innym podkatalogu niż poprzednia instalacja produktów Netscape’a, bowiem w przeciwnym wypadku użytkownik nie będzie mógł korzystać z funkcji nowego Administration Servera. Obecnie standardowym katalogiem dla instalacji produktów Netscape jest C:\NETSCAPE\SUITESPOT, a nie C:\NETSCAPE\SERVER. Problemy mogą występować także jeśli serwery Catalog, Proxy, Directory, Enterprise i RDS instalowane są po zainstalowaniu na serwerze NT pakietu Service Pack 3. Netscape tłumaczy to faktem, że SP3 zmienia sposób pracy programu LODCTR.EXE wykorzystywanego w trakcie instalacji. Jeśli więc LODCTR.EXE powoduje komunikat błędu o numerze 161 lub 87, to konieczne jest uruchomienie następujących plików:

Catalog Server: [Ścieżka główna]\bin\catalog\install\bin\confhttp.exe

Directory Server: [Ścieżka główna]\bin\slapd\install\bin\confhttp.exe

Enterprise Server: [Ścieżka główna]\bin\https\install\bin\confhttp.exe

Proxy Server: [Ścieżka główna]\bin\proxy\install\bin\confproxy.exe

RDS Server: [Ścieżka główna]\bin\rds\install\bin\confhttp.exe

Wymienione błędy i sposoby ich rozwiązania pochodzą z internetowego serwisu informacyjnego BugNet, w którym publikowane są informacje o błędach w popularnych programach. Serwis ten dostępny jest pod adresemhttp://www.bugnet.com.

Informacje o znalezionych błędach wysyłać można pocztą elektroniczną pod adres [email protected].

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200