Piąta fuzja CHS w tym roku

Po raz piąty w tym roku CHS zdecydował się przejąć firmę dystrybucyjną. Tym razem jest to Karma International.

Po raz piąty w tym roku CHS zdecydował się przejąć firmę dystrybucyjną. Tym razem jest to Karma International.

Za 160 mln USD CHS przejął międzynarodową firmę dystrybucyjną Karma International, której łączne przychody wyniosły w ub.r. 700 mln USD. Dochód netto przedsiębiorstwa wyniósł w 1996 r. ponad 15 mln USD.

„Przejęcie Karmy przyniesie nam ponad 500 mln dodatkowych przychodów rocznie w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii” – stwierdził Claudio Osorio, prezes CHS. Paradoksalnie zyski Karmy były większe niż ubiegłoroczne dochody CHS po opodatkowaniu wynoszące 12,2 mln USD, co związane było z agresywną polityką inwestycyjną drugiego co do wielkości dystrybutora w Europie.

Kilkanaście dni przed przejęciem Karmy CHS kupił cztery firmy w Ameryce Południowej i Europie Środkowej. Oprócz Ameritech Exports, zajmującej się dystrybucją komputerów Compaqa w Ameryce Płd., Ameritech Argentina i brazylijskiego dystrybutora CompExpress Informatica, na liście przejętych przez CHS znajduje się Atlantis Skupina, firma słoweńska, której przychody kształtowały się w ub.r. na poziomie 6 mln USD. Atlantis Skupina została przejęta na poczet przyszłych zysków, podobnie jak polski dystrybutor ABC Data, rok wcześniej.

Przedstawiciele CHS twierdzą, że rozprowadzane przez obie firmy produkty nie pokrywają się ze sobą. „Mieliśmy zawsze bardzo dobre stosunki z Karmą i fakt, że obecnie konkurujemy na rynku pamięci masowych i procesorów nie zakłóci przyszłej integracji” – stwierdził Krzysztof Musiał, prezes ABC Data. Karma jest dystrybutorem między innymi Quantum, Western Digital, Maxtora, Cyrixa i AMD, a CHS Intela i Seagate. Jak ocenia Andrzej Sobol, dyrektor handlowy ABC Data, rozmowy dotyczące integracji struktur obu firm powinny zakończyć się do końca lipca br. „Nie ma jeszcze ustaleń na szczeblu europejskim dotyczących zjednoczenia obu przedsiębiorstw” – dodaje Krzysztof Musiał.

Alexis Lope-Bello, odpowiedzialny w CHS za m.in. integrację przejmowanych przedsiębiorstw, stwierdził autorytatywnie, że „Karma będzie prowadzić dystrybucje pod własną nazwą, a integracja z firmami CHS odbywać się będzie jedynie na poziomie zaopatrzenia i magazynów”. Jego zdaniem, CHS nie będzie wycofywał produktów z ofert żadnego ze swoich kapitałowych partnerów.

Karma International Polska, która na rynku polskim zadebiutowała w ub.r., w krótkim czasie odniosła sukces rynkowy z przychodami rzędu 6 mln USD za trzy kwartały 1996 r.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200