Informatyczny plaster

Viscoplast SA przygotowuje się do wdrożenia systemu MFG/PRO na platformie unixowej.

Viscoplast SA przygotowuje się do wdrożenia systemu MFG/PRO na platformie unixowej.

„Nasza branża jest wyjątkowo materiałochłonna. Zdecydowaliśmy się na zakup zintegrowanego systemu do wspomagania zarządzania, aby za jego pomocą obniżyć koszty wykorzystania materiałów w firmie” - mówi Władysław Jędrzejczak, dyrektor wrocławskiej fabryki Viscoplast SA, producenta wyrobów sanitarnych i opatrunkowych.

„Spodziewamy się także, że zmniejszenie kosztów osiągniemy przez bardziej dogłębną analizę i szybsze otrzymywanie potrzebnych do kierowania zakładem informacji. Według naszych szacunków, oszczędności sięgną nawet 3%” - dodaje dyrektor wrocławskiej fabryki. W ubiegłym roku zysk netto Viscoplastu wyniósł 1,7 mln zł, przy obrotach 45 mln zł.

Kolejną wymienianą przez przedstawicieli firmy korzyścią, którą spodziewają się osiągnąć po wdrożeniu systemu, jest obniżenie kosztów pracy i czasu obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie. „Obecnie zanim odpowiedni dokument dotrze do księgi głównej, jest on co najmniej trzykrotnie opracowany przez różnych pracowników. Po uruchomieniu systemu i stworzeniu sieci komputerowej, będziemy mogli znacznie ograniczyć czas i liczbę dokonywanych na nim operacji, nim trafi on do księgi głównej” - powiedział Władysław Jędrzejczak.

Obecnie firma nie dysponuje żadnym zintegrowanym systemem wspomagającym zarządzanie, nie istnieje także sieć lokalna. Całością informatyzacji firmy, w tym budową sieci, wraz z analizą stanu obecnego i określeniem potrzeb na przyszłość oraz niezbędnych zmian organizacyjnych, ma zająć się dostawca systemu, warszawska firma CSBI SA. Dopóki nie zakończy się analiza, która potrwa od 4 do 6 tygodni, dopóty nie będzie można określić dokładnie potrzeb Viscoplastu, co do sprzętu i dodatkowego oprogramowania, w tym być może systemu do pracy grupowej.

Przetarg rozpoczęto w lutym br., wyboru dostawcy dokonano w czerwcu. Jednak ze względu na tegoroczną powódź umowę podpisano dopiero w sierpniu br. Zakończenie wdrożenia planowane jest na jesieni 1998 r. Zainstalowane zostaną moduły z zakresu finansów i księgowości, sprzedaży, zaopatrzenia i produkcji. Wartość kontraktu wynosi 514 tys. zł.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200