Telekomunikacja Philipsa

Nieco ponad rok temu Philips stworzył nowy dział Philips Consumer Communications, rozpoczynając produkcję aparatów telefonicznych.

Nieco ponad rok temu Philips stworzył nowy dział Philips Consumer Communications, rozpoczynając produkcję aparatów telefonicznych.

Przedstawiciele firmy zapowiadają, że do roku 2000 stanie się ona jednym z trzech największych producentów telefonów na świecie. Pierwszym etapem, o którym poinformowano na początku lipca br., jest stworzenie spółki joint venture wraz z działem Lucent Technologies (dawniej AT&T), zajmującym się produkcją sprzętu telekomunikacyjnego. Firma ta posiada 90% amerykańskiego rynku aparatów przewodowych. W wyniku fuzji powstanie wspólnie zarządzana firma o rocznych obrotach 2,5 mld USD.

Od lipca br. Philips Consumer Communications Polska (PCC) uruchomił nowy rodzaj serwisu gwarancyjnego tzw. First Choice. Jest już on dostępny na świecie. Każdy klient, który zakupił telefon komórkowy tej firmy, w przypadku wystąpienia awarii będzie mógł bezpłatnie wymienić wadliwy aparat na nowy. Zostanie on dostarczony w ciągu 24 godzin przez firmę kurierską DHL. Na razie serwis First Choice ogranicza się do telefonów komórkowych - można z niego korzystać przez rok od zakupu aparatu (w czasie gwarancji). Jednak - jak stwierdzili przedstawiciele PCC - planowane jest przedłużenie czasu gwarancji i objęcie serwisem innych produktów Philipsa. "Na razie żaden z wyprodukowanych przez nas telefonów nie ma jeszcze roku, więc mamy trochę czasu" - żartuje Rafał Garszczyński, dyrektor regionalny w Philips Consumer Communications Polska.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200