Partnerstwo dla klientów

Rosnące wymagania banków mobilizują konkurentów do zawierania sojuszy.

Rosnące wymagania banków mobilizują konkurentów do zawierania sojuszy.

W ubiegłym tygodniu IBM Polska i Softbank SA ogłosiły podpisanie umowy partnerskiej. "Widzimy duży potencjał do współpracy. Softbank zgromadził wiedzę i doświadczenie w dziedzinie bankowości i informatyzacji banków" - stwierdził Mirosław Szturmowicz, dyrektor generalny IBM Polska. "Ten kontrakt jest elementem strategii naszego koncernu, polegającej na budowaniu swojej pozycji poprzez wiązanie się z silnymi, lokalnymi graczami rynkowymi". Szturmowicz ceni także pewność, którą mu daje Softbank: "Firma ta od lat zajmuje się tylko bankowością. Można się spodziewać, że nie zrobi jakiegoś nagłego zwrotu w swoich zainteresowaniach".

Softbank widzi w IBM przede wszystkim poważnego producenta narzędzi do konstruowania systemów informatycznych dla banków, np. systemów centralnych dla banków oraz procesów zarządzania dokumentami. "Mieliśmy ochotę zacząć od zera, wyprodukować nowy, własny system. Jednak banki oczekują od nas międzynarodowych standardów, rozwiązań już sprawdzonych. Chcą też mieć pewność, że otrzymają właściwy serwis i wsparcie. Dlatego rozważamy m.in. ofertę IBM" - powiedział Aleksander Lesz, prezes Softbank SA. Dodał, że na taką decyzję wpłynęła również analiza potrzeb informatycznych bankowości. Minął etap popytu na automatyzację pracy banku, rozpoczął się etap stosowania rozwiązań informatycznych do technologii pracy banku, np. świadczenia usług poprzez sieci komputerowe.

Obaj partnerzy podkreślali, że choć jeszcze niedawno postrzegano ich jako konkurentów na rynku rozwiązań dla bankowości, dzisiaj muszą współpracować, ponieważ tylko dzięki temu będą mogli zaspokoić potrzeby klientów, zrealizować trudne, różnorodne projekty. "To dojrzałość klientów określa moment, w którym rywalizacja już nie opłaca się. Następuje on wtedy, gdy jedna firma, nawet największa czy najbardziej renomowana, nie jest w stanie samodzielnie zaspokoić ich żądań, kiedy muszą zsumować się kompetencje kilku firm o podobnym profilu" - zaznaczył Aleksander Lesz.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200