OCE razem z MAN Roland

OCE Poland i MAN Roland zawarły umowę dotyczącą współpracy w Polsce w zakresie dystrybucji sprzętu dla firm poligraficznych. Wspólny ma być również marketing i udział w targach, a także szkolenia dla handlowców i konsultantów. Jedynie serwis i sprzedaż materiałów eksploatacyjnych pozostaną w gestii dotychczasowych dostawców. Obie firmy chcą dzięki tej umowie skuteczniej konkurować na polskim rynku cyfrowych systemów do tzw. druku na żądanie z firmą Xerox.

OCE Poland i MAN Roland zawarły umowę dotyczącą współpracy w Polsce w zakresie dystrybucji sprzętu dla firm poligraficznych. Wspólny ma być również marketing i udział w targach, a także szkolenia dla handlowców i konsultantów. Jedynie serwis i sprzedaż materiałów eksploatacyjnych pozostaną w gestii dotychczasowych dostawców. Obie firmy chcą dzięki tej umowie skuteczniej konkurować na polskim rynku cyfrowych systemów do tzw. druku na żądanie z firmą Xerox.

OCE ma nadzieję, że współpraca z MAN Roland wpłynie na wzrost sprzedaży przede wszystkim kolorowych drukarek produkcyjnych CPS700. Na polskim rynku pojawiły się one w kwietniu 2002 r., ponad pół roku po oficjalnej premierze. CPS700 wykorzystują oryginalną technologię jednoprzebiegowego druku 7-kolorowego. Drukarki są przeznaczone do pracy w małych systemach poligraficznych, np. w korporacjach lub firmach usługowych wykonujących druk na żądanie.

W Polsce liczba przedsiębiorstw, które mogłyby zainwestować w tego typu duże systemy druku, jest niewielka. Dlatego też OCE oczekuje, że odbiorcami CPS700 będą przede wszystkim firmy poligraficzne. Współpraca z MAN Roland - reprezentowaną w Polsce przez firmę Bracia Henn - ułatwi konkurencję w tym segmencie rynku z drukarkami laserowymi DocuColor oferowanymi przez Xeroxa.

Według ocen przedstawicieli OCE Poland, inwestycja w CPS700 zaczyna być opłacalna przy poziomie nakładu przekraczającym 20 tys. stron na miesiąc. Jak twierdzi Marek Kozłowski, dyrektor generalny OCE Poland, obecnie jest finalizowanych 5 zamówień na drukarki produkcyjne CPS700. Koszt jednej jest szacowany na 400 tys. zł.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200