Zarządzanie w Erze

W Polskiej Telefonii Cyfrowej w 3 miesiące wdrożono moduły finansowo-księgowe R/3.

W Polskiej Telefonii Cyfrowej w 3 miesiące wdrożono moduły finansowo-księgowe R/3.

Wdrożenie modułów finansowo-księgowych oprogramowania wspomagającego zarządzanie R/3 firmy SAP w Polskiej Telefonii Cyfrowej S.A. (Era GSM) trwało 3 miesiące. Umowa dotycząca wdrożenia tego systemu przez Andersen Consulting została podpisana w czerwcu ub.r. R/3 funkcjonuje na razie tylko w Warszawie, ale docelowo ma objąć wszystkie oddziały regionalne Polskiej Telefonii Cyfrowej.

O krótkim czasie wdrożenia R/3 zdecydował po części fakt, że instalacja praktycznie zbiegła się z rozpoczęciem działalności przez operatora GSM. Firma nie miała więc wcześniej rozbudowanego systemu wspomagającego jej działalność, z którego dane trzeba byłoby wprowadzić do nowego systemu. W opinii konsultantów, biorących udział w tym projekcie, przy wdrożeniu systemu w nowym przedsiębiorstwie występują inne problemy niż w organizacji "z zaszłościami". Zwykle problemem przy wdrażaniu systemu tego typu w nowej firmie dopiero rozpoczynającej działalność, jest brak doświadczonej kadry, ustalonych procedur funkcjonowania przedsiębiorstwa, nieistnienie wyodrębnionej księgi głównej i planu kont.

W pierwszej fazie projektu, rozpoczętego w czerwcu ubiegłego roku, wdrożono podstawowe moduły księgi głównej, rozliczenia zobowiązań i zarządzania środkami trwałymi. Miały one umożliwić obsługę transakcji wraz z rozpoczęciem komercyjnej działalności. W najgorętszym okresie nad wdrożeniem pracowało 12 osób z Andersen Consulting i 5 z Ery. "Pierwszą fazę zakończono w 14 tygodni" - mówi Riccardo Gandusa, odpowiedzialny w Andersen Consulting za projekty w przemyśle na terenie Europy Środkowej i Wschodniej.

Podczas drugiego etapu skoncentrowano się na rozszerzeniu systemu finansowego, dodając moduły: rozliczenie należności, rozszerzoną księgę główną i skarb oraz zwiększając funkcjonalność zaimplementowanych już modułów. Obecnie dokonywane jest wdrożenie części systemu odpowiedzialnych za raportowanie i logistykę.

Zdaniem przedstawicieli PTC, R/3 wybrano ze względu na dostosowanie systemu do specyfiki działalności operatora telekomunikacyjnego. Istotna była bowiem integracja oprogramowania SAP z systemem billingowym. Platformą sprzętową, na której działa oprogramowanie SAP, są serwery Alpha Digitala. W marcu br. podpisano dodatkową umowę, na mocy której Andersen Consulting został wyłącznym dostawcą usług związanych z systemem SAP R/3 dla operatora GSM.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200