"Yellow Pages" w Internecie

Książka telefoniczna, katalog firm i serwis informacyjny na stronie !WWW.

Książka telefoniczna, katalog firm i serwis informacyjny na stronie !WWW.

Na początku br. rozpoczęła działalność internetowa winieta firmy Master Page, aspirująca do miana polskiego informatora biznesowego, turystycznego i kulturalnego. Jest ona przeznaczona dla odbiorców w kraju i za granicą. Według Garry'ego Granai'a, prezesa Master Page, strona WWW (www.masterpage.com.pl) ma na celu promocję Polski na świecie. Na stronie głównej dostępne są codziennie aktualizowane streszczenia informacji prasowych otrzymywanych z prasy codziennej (Nowa Europa, Gazeta Wyborcza, Życie Warszawy, Rzeczpospolita) oraz inne artykuły o naszym kraju. Serwis informacyjny uzupełniony został o aktualne wiadomości finansowe (np. kursy walut) i prognozę pogody dla całego kraju, pochodzącą z amerykańskich serwerów CNN, Intellicast, a także Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej.

Serwis Master Pages oferuje bezpłatny dostęp do kilku przydatnych baz danych, np. zagregowana edycja książek telefonicznych (dane teleadresowe firm i osób prywatnych) wydawanych przez firmę Nynex. Specjalny dział gromadzi dowiązania do lokalnych biznesowo-turystycznych serwisów dostępnych on-line w Albanii, Białorusi, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Gruzji, Niemczech, Rosji, na Węgrzech, Ukrainie i Litwie. Ponadto Master Page rozpowszechnia w formie elektronicznej listy firm zrzeszonych w lokalnych, ogólnopolskich i zagranicznych izbach handlowych, katalogi branżowe ogłoszeń płatnych, reklamy działających w Polsce firm oraz bazę danych polskich firm, instytucji i organizacji charytatywnych. Na stronie WWW umieszczono również część kalendarza imprez oraz wydarzeń kulturalnych odbywających się w Warszawie. Było to możliwe dzięki współpracy z Warszawskim Informatorem Kulturalnym (WIK). W najbliższym czasie w internetowej edycji Master Page zostaną udostępnione dane firmy Kompass Polska oraz ogólnopolska książka telefoniczna (zasoby wszystkich aktualnych edycji książek telefonicznych).

Przedstawiciele Master Page utrzymują, iż od czasu nieoficjalnego uruchomienia stronę główną co miesiąc odwiedza ok. 100 tys. użytkowników. Winieta WWW przeznaczona jest przede wszystkim dla biznesmenów przyjeżdżających do Polski i na potrzeby Polonii, toteż dostępna jest na razie w dwóch wersjach językowych - angielskiej i polskiej. Niestety, wersja polska oprócz napisu "strona główna" nie zawiera znaków diakrytycznych. Według Garey'ego Granai'a, brak polskich liter spowodowany jest nastawieniem się firmy na odbiorców z zagranicy. Ponieważ większość zagranicznych użytkowników korzysta z różnych wersji przeglądarek, nie zawsze obsługujących język polski, przystosowanie strony do obsługi wielu dostępnych standardów kodowania nastąpi dopiero w przyszłości.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200