Nie samym oprogramowaniem Microsoft żyje

"Nigdy nie było tego wiele, ale mogę się pochwalić, że z dnia na dzień coraz więcej sprzedajemy akcesoriów komputerowych" - stwierdził Waldemar Sielski, prezes polskiego przedstawicielstwa Microsoftu. Szacuje się, że udział akcesoriów stanowi ok. 15% ogólnej wartości sprzedaży Microsoftu. Z nieoficjalnych danych wiadomo, że w Polsce Microsoft sprzedał w ub.r. ok. 700 tys. licencji na systemy i aplikacje.

"Nigdy nie było tego wiele, ale mogę się pochwalić, że z dnia na dzień coraz więcej sprzedajemy akcesoriów komputerowych" - stwierdził Waldemar Sielski, prezes polskiego przedstawicielstwa Microsoftu. Szacuje się, że udział akcesoriów stanowi ok. 15% ogólnej wartości sprzedaży Microsoftu. Z nieoficjalnych danych wiadomo, że w Polsce Microsoft sprzedał w ub.r. ok. 700 tys. licencji na systemy i aplikacje.

Większa niż w latach ubiegłych sprzedaż akcesoriów jest przede wszystkim związana z podpisaną na początku 1996 r. umową z nowosądeckim Optimusem. Od tamtej pory do sprzedawanych komputerów największy polski producent dołącza firmową mysz Microsoft IntelliMouse. Wcześniej Optimus oferował swoim klientom tańsze akcesoria A4Tech lub Logiteca.

W setkach sztuk można liczyć natomiast sprzedaż klawiatur Microsoftu, których nowatorskie rozwiązanie przyciągało klientów jedynie w okresie instensywnej promocji Windows 95 na początku br. Maciej Krzyżeński, kierownik działu sprzedaży firmy Oskar, twierdzi, iż obecnie zarówno klawiatury, jak i myszy Microsoftu sprzedawane są sporadycznie "na specjalne życzenie klienta". Głównym tego powodem jest dość wysoka cena akcesoriów. W Optimusie wybór "natural keyboard" Microsoftu należy do tzw. opcji.

Osobnym zagadnieniem jest sprzedaż akcesoriów Microsoftu, wykorzystywanych w grach komputerowych. Należy do nich przede wszystkim seria joysticków. W styczniu 1997 r. dołączy do nich również podkładka SideWinder Game Pad. Handlowcy twierdzą, że akcesoria charakteryzują się wysoką jakością, ale także wysoką ceną, dlatego znajdują niewielu nabywców. Waldemar Sielski stwierdził, że Microsoft w 1996 r. w kanale dystrybucyjnym (bez OEM) sprzedał ok. 15 tys. akcesoriów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200