Nowe szaty SMC

Standard Microsystems powróci do produkcji półprzewodników. Nowo powstała spółka SMC Network przejmie produkcję sprzętu sieciowego.

Standard Microsystems powróci do produkcji półprzewodników. Nowo powstała spółka SMC Network przejmie produkcję sprzętu sieciowego.

Na mocy podpisanego na początku października tego roku porozumienia amerykańska firma Standard Microsystems Corporation (SMC) pozbyła się działu sieciowego na rzecz swojego tajwańskiego partnera Accton Technology. Tajwańska firma, której przychody w 1996 r. wyniosły 117 mln USD, objęła ponad 80% akcji w nowo utworzonej spółce joint venture o nazwie SMC Network, która zajmie się produkcją sprzętu sieciowego, oferowanego wcześniej przez Standard Microsystems. Ta ostatnia firma zachowała sobie natomiast 20% akcji SMC Network. Za większościowe udziały w nowej spółce, a także prawo do nazwy SMC, Accton zapłacił ok. 42 mln USD. Standard Microsystems zobowiązała się, że w ciągu 12 miesięcy przestanie używać dotychczasowej nazwy na rzecz akronimu SMSC. Firma powraca do swojej pierwotnej działalności - produkcji układów półprzewodnikowych i podzespołów do sprzętu sieciowego.

„Utworzenie nowej spółki nie jest wstępem do sprzedaży SMC” - stwierdził George Zervos, wiceprezes firmy, odpowiedzialny za rynek europejski. SMC Network będzie zajmować się głównie sprzedażą kart sieciowych, przełączników i hubów, konkurując z tajwańskimi producentami, operującymi na rynku małych i średnich przedsiębiorstw. "Ani 3Com, ani Cisco Systems nie są naszymi konkurentami" - stwierdził George Zervos, potwierdzając niejako, że produkty SMC Network będą kierowane do „bardziej wrażliwego na cenę” klienta. Jednak najnowsze urządzenia sieciowe z linii Tiger i EZ, których producentem od końca października br. będzie już SMC Network, potwierdzają, że firma częściowo operuje na tym samym rynku co wspomniani liderzy rynku sieciowego. Ostatnio 3Com wprowadził bowiem linię tanich przełączników OfficeConnect o podobnej specyfikacji jak EZ.

Przed sprzedażą działu produktów sieciowych SMC próbowała wejść na rynek zaawansowanych i droższych produktów sieciowych, gdzie miała bezpośrednio konkurować z Cisco, 3Com i Bay Networks. Jak twierdzą analitycy, firma poniosła porażkę i ostatecznie sprzedała swój dział produktów high-end Cabletron Systems.

Sprzedaż działu produktów sieciowych podyktowana jest częściowo stratami, które SMC odnotowała w drugim kwartale bieżącego roku finansowego, a także w pierwszym półroczu 1996 r. Straty netto SMC od początku br. szacowane są na 17,4 mln USD, przy przychodach rzędu 53,69 mln USD.

W Polsce będą sprzedawane produkty SMC Network poprzez sieć czterech dotychczasowych dystrybutorów SMC: California Computer, JTT Computer, MSP/TH'system i Techmex.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200