Hurtownie dla Polski

Wstępem do umowy VAR jest podpisane w październiku br. porozumienie między ComputerLand Poland SA a NCR Polska Sp. z o.o., dotyczące sprzedaży hurtowni danych Teradata.

Wstępem do umowy VAR jest podpisane w październiku br. porozumienie między ComputerLand Poland SA a NCR Polska Sp. z o.o., dotyczące sprzedaży hurtowni danych Teradata.

Spółka NCR, działająca na naszym rynku od trzech lat, dotychczas sprzedawała przede wszystkim bankomaty i terminale POS, a także w niewielkim zakresie serwery WorldMark. W ramach grupy ComputerLand powstaną dwa ośrodki, zajmujące się hurtowniami, jeden w spółce matce (technologia i metodologia wdrażania oraz marketing), drugi - w firmie podległej Elba/CSB (rozwijanie własnych aplikacji na podstawie hurtowni danych), a w przyszłości być może także w CSBI, gdy na wdrożenia tego typu systemów zdecydują się zakłady przemysłowe. Zajmie się tym grupa ok. 20 specjalistów. Zdaniem przedstawicieli ComputerLandu, klientami, do których będzie skierowana nowa oferta, są głównie banki i firmy posiadające rozległą sieć oddziałów i placówek (np. z sektorów energetyki, telekomunikacji i poczty) oraz administracja i duże zakłady przemysłowe.

„Z naszego punktu widzenia, umowa ta jest niezwykle ważna, ponieważ należy budować przyczółki na przyszłość. Dotychczas przywiązywało się w Polsce dużą wagę do budowania systemów transakcyjnych i baz danych dotyczących procesów operacyjnych, obecnie kadra zarządzająca wymaga coraz większej ilości dokładnych informacji, a temu zadaniu nie podołają zwykłe, stosowane dotychczas, systemy” - mówi Paweł Piwowar, wiceprezes ComputerLand Poland SA.

Późne wejście

Zdaniem przedstawicieli NCR, dotychczas polskie firmy nie wykazywały zainteresowania systemami tego typu. Obecnie dojrzewają do podjęcia decyzji dotyczącej implementacji i wykorzystania hurtowni danych. Pierwsze pytania na ich temat pojawiły się jednak dopiero pod koniec ubiegłego roku. Tym też tłumaczą i tak późne wejście na nasz rynek z Teradatą. Ponadto stała się ona obecnie strategicznym produktem NCR Corp. Podjęto wspólne rozmowy w związku z projektem, który przygotowują obie firmy. Jak stwierdzono, dotyczy on „dużego banku polskiego”. Umowa ma być podpisana jeszcze w tym roku. Prowadzone są także rozmowy z kilkoma innymi klientami, nie tylko z branży bankowej, ale także energetycznej. NCR i ComputerLand będą współpracowały w zakresie oferowania, wdrażania i promowania hurtowni danych amerykańskiego producenta. Przygotowywana jest wspólna kampania reklamowa. Organizowane też będą seminaria i szkolenia.

Globalnie, a lokalnie

Nie wiadomo jeszcze, jak będzie układała się współpraca między polskimi oddziałami NCR i SAS Institute, a także czy ComputerLand będzie oferował produkty tego producenta. Obie firmy na początku października br. podpisały globalną umowę, dotyczącą wspólnego dostarczania pełnych rozwiązań z zakresu wdrażania hurtowni danych. Od stycznia 1998 r. NCR ma stać się pierwszym na świecie dystrybutorem produktów i usług SAS-a. Dotyczy to m.in. SAS/Warehouse Administrator, SAS/Enterprise Miner oraz SAS/Enterprise Reporter. Jednak na polskim rynku, podobnie jak w całej Europie, obaj producenci rywalizują ze sobą. Przedstawiciele NCR mają jednak nadzieję, że obecnie prowadzone rozmowy doprowadzą do osiągnięcia porozumienia. Obecnie pracuje ponad 750 hurtowni danych, wspomagających procesy planowania strategicznego i analizy trendów opartych na rozwiązaniach NCR. Klientami firmy na świecie są m.in. Wal-Mart, Reuters, Union Pacific.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200