HP Polska oferuje usługi outsourcingu druku

"Do 2003 r. 50% drukarek sieciowych, wykorzystywanych w dużych korporacjach, będzie działało na zasadach outsourcingu. Firmy zamiast kupować sprzęt, będą wynajmowały usługę i płaciły za każdą wydrukowaną stronę" - prognozują przedstawiciele Gartner Group.

"Do 2003 r. 50% drukarek sieciowych, wykorzystywanych w dużych korporacjach, będzie działało na zasadach outsourcingu. Firmy zamiast kupować sprzęt, będą wynajmowały usługę i płaciły za każdą wydrukowaną stronę" - prognozują przedstawiciele Gartner Group.

Na taką opinię - na pierwszy rzut oka dość niewiarygodną - powołuje się Hewlett-Packard, prezentując HP PrintAdvantage, czyli nową usługę outsourcingu systemów drukowania. Od niedawna jest ona dostępna w Polsce.

Usługa HP PrintAdvantage ma być oferowana przez partnerów Hewlett-Packard Polska. Korzystanie z usługi jest możliwe po podpisaniu umowy dotyczącej leasingu sprzętu na okres 3-5 lat i rocznej umowy serwisowej, obejmującej dostawę materiałów eksploatacyjnych. Każda umowa będzie negocjowana indywidualnie z każdym klientem. Hewlett-Packard zamierza wyposażać firmy partnerskie w oprogramowanie do szacowania kosztów i przygotowania odpowiednich kontraktów.

W Europie Zachodniej Hewlett-Packard zawarł ponad 130 tego typu umów outsourcingowych. Średnio umowa dotyczy leasingu ok. 150 drukarek, a ich wartość wynosi ok. 30 tys. euro. Jednak według Witolda Tomaszka z Hewlett-Packard Polska, HP PrintAdvantage może znaleźć zastosowanie już w przypadku polskich firm wykorzystujących 2, 3 duże drukarki sieciowe lub 5 mniejszych, drukujących 20-30 tys. stron miesięcznie. Według wstępnych ocen, minimalna wartość rocznego kontraktu dla polskich firm wynosi ok. 100 tys. zł, z czego 60-70% to koszt leasingu sprzętu.

Potencjalny klient w porozumieniu z firmą usługową wybiera odpowiadający jego potrzebom zestaw drukarek i określa liczbę drukowanych miesięcznie stron. Na tej podstawie obliczane są stałe koszty miesięczne związane zarówno z leasingiem, jak i kosztem eksploatacji. Jeśli firma wydrukuje mniej stron niż zakładano, nadpłata związana z kosztami eksploatacyjnymi jest uwzględniana w kolejnej, rocznej umowie serwisowej. Jeśli zaś drukowanych jest więcej stron, użytkownik płaci za większe zużycie materiałów, co uwzględnia się w odpowiednim aneksie do umowy serwisowej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200