Oracle tylko siecią?

Larry Ellison, znany ze śmiałych prognoz i kontrowersyjnych poglądów, dyrektor generalny Oracle'a, poinformował, że już za rok produkty jego firmy będzie można zamówić wyłącznie drogą elektroniczną.

Larry Ellison, znany ze śmiałych prognoz i kontrowersyjnych poglądów, dyrektor generalny Oracle'a, poinformował, że już za rok produkty jego firmy będzie można zamówić wyłącznie drogą elektroniczną.

Na początku zapewne tylko amerykańscy klienci Oracle'a będą mogli za pośrednictwem internetowego sklepu Oracle Store składać zamówienia na produkty określonej konfiguracji. Przeniesienie sprzedaży oprogramowania do Internetu ma spowodować obniżenie kosztów firmy o pół miliarda dolarów rocznie. Obecnie co dziesiąty produkt Oracle'a jest zamawiany przez Internet.

Jednocześnie Larry Ellison zapowiedział wprowadzenia dwóch nowych produktów Oracle'a. Pierwszy - JDeveloper 2.0 - jest promowany jako narzędzie dla programistów do obsługi najważniejszych standardów Javy po stronie serwera. JDeveloper jest dostępny na stronie internetowej Oracle'a. W fazie testów beta znajduje się drugie z prezentowanych narzędzi - Business Components for Java. Produkt, o którym na razie wiadomo tylko tyle, że ma służyć do budowy komponentów biznesowych, ma pojawić się na rynku jeszcze w tym roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200