Uniwersalne wsparcie

Kierownictwo Computer Service Support od początku działalności firmy planowało budowę ogólnopolskiej organizacji serwisowej.

Kierownictwo Computer Service Support od początku działalności firmy planowało budowę ogólnopolskiej organizacji serwisowej.

Firmę Computer Service Support (CSS) założono w 1993 r. "Od początku zamierzaliśmy stworzyć ogólnopolską organizację outsourcingową, świadczącą usługi producentom i użytkownikom końcowym sprzętu komputerowego. Kiedy zaczynaliśmy, outsourcing nie był jeszcze powszechnie akceptowany, ale czas pokazał, że dobrze wybraliśmy segment działalności" - mówi Andrzej Woźniakowski, prezes zarządu CSS SA. Dotychczas firma podpisała umowy na świadczenie autoryzowanego serwisu z największymi producentami komputerów i drukarek. Usługi te realizuje sieć 15 firm grupy kapitałowej CSS, mających oddziały w największych miastach Polski. Zatrudniają one ogółem ok. 250 osób, z czego 150 w Warszawie. Wszystkie spółki grupy mają podobny profil działalności, poza firmą EduSoft, która oferuje usługi szkoleniowe.

CSS nigdy nie zamierzał sprzedawać sprzętu komputerowego, toteż nie stanowił konkurencji dla innych firm informatycznych. Niemniej jego oferty współpracy początkowo przyjmowano z dużą dozą nieufności. Obecnie CSS współpracuje z wieloma średniej wielkości integratorami, którzy nie zdołali samodzielnie uzyskać statusu autoryzowanego serwisu sprzętu komputerowego. "Wielcy integratorzy stanowią dla nas konkurencję, współpracujemy ze średnimi, aby stworzyć przeciwwagę" - mówi Andrzej Woźniakowski.

CSS stara się sprostać wysokim wymaganiom jakości. Początkowy czas naprawy komputera wynoszący 14 dni skrócono do 2 dni, a w niektórych przypadkach nawet do 4 godz. Pracownicy serwisu pracują 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Na czas naprawy udostępniany jest klientom zastępczy sprzęt w identycznej konfiguracji. W wyniku ciągłego podnoszenia jakości świadczonych usług, CSS uzyskał certyfikat ISO 9002. Kolejnym etapem w podnoszeniu jakości usług jest wdrażanie systemu typu Customer Relationship Management Platinum Clientele do zarządzania kontaktami z klientami oraz pracą działów obsługi klienta i serwisu. Zdaniem przedstawicieli CSS, system ten pozwoli na znaczne skrócenie czasu i poprawę jakości obsługi oraz zapewni ujednolicenie informacji o klientach przechowywanych w bazie danych.

Wkrótce CSS zamierza rozszerzyć ofertę usług outsourcingowych o serwis systemów operacyjnych, szczególnie systemów Novell, Windows NT i Unix. "Świadczymy tego typu usługi dla przedstawicielstw firm zachodnich, banków, operatorów telekomunikacyjnych. Nie zamierzamy jednak wchodzić w dziedzinę np. systemów ERP, lecz pozostać przy administracji i utrzymaniu systemów operacyjnych" - mówi prezes CSS.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200