Bardziej multimedialni

Przejmując Broadcast.com, Yahoo! zamierza zająć się udostępnianiem w Internecie programów TV.

Przejmując Broadcast.com, Yahoo! zamierza zająć się udostępnianiem w Internecie programów TV.

Dzięki przejęciu Broadcast. com - firmy, która oferuje internetowe transmisje programów telewizyjnych i radiowych - Yahoo! zamierza wzbogacić ofertę dla klientów o pełny, multimedialny przekaz danych. Umożliwi to również firmie rozszerzenie form promocji dla ogłoszeniodawców. Wartość transakcji szacowana jest na ok. 5,7 mld USD. Trzy miesiące wcześniej za 4,7 mld USD Yahoo! przejął GeoCities, firmę oferującą m.in. darmowe strony WWW.

Transakcja przejęcia Broadcast.com pozwoli Yahoo! na wykorzystywanie transmisji audio i wideo, które ona oferuje. Firma ta ma już ugruntowaną pozycję na rynku internetowym, a w wyniku połączenia z Yahoo! jej oferta pojawi się na jednym z najpopularniejszych portali internetowych, który miesięcznie odwiedza ponad 50 mln osób.

Niektórzy analitycy twierdzą, że takie posunięcie pozwoli Yahoo! zająć pozycję jednego z czołowych dostawców sprawozdań sportowych w Internecie. Broadcast.com oferuje bowiem setki sportowych transmisji na żywo. Wciąż jednak nie ma uregulowanych praw do ich dystrybucji. Yahoo! podpisało natomiast stosowną umowę z News Corp. Dotyczy ona wzajemnej reklamy i promocji zawartości m.in. kanału Fox Sports. Może to pomóc Broadcast.com w uzyskaniu praw do transmisji sportowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200