Inwestycjo, zwróć się, proszę

ValueSAP to nowy pomysł konsultingowy koncernu SAP AG. Ma umożliwić klientom ocenę zwrotu z inwestycji w system R/3.

ValueSAP to nowy pomysł konsultingowy koncernu SAP AG. Ma umożliwić klientom ocenę zwrotu z inwestycji w system R/3.

ValueSAP rozwijany jest przez amerykański oddział niemieckiego SAP przy współpracy ze szwajcarską firmą IMG i szwajcarskim uniwersytetem w St. Gallen. Jednym z podstawowych założeń programu ValueSAP jest przedstawienie klientom danych, dotyczących zwrotu z inwestycji w system wspomagający zarządzanie. Według amerykańskich analityków, możliwości liczenia zwrotu z inwestycji w system ERP będą w najbliższych latach bardziej przydatne niż dziś. Nie będzie już wystarczać, tak jak często dziś, wytłumaczenie wielomilionowej inwestycji zbliżającym się sylwestrem roku 2000.

Na tle branży

Istniejąca już baza danych, nazwana ROI (Return On Investment) Database, zawiera dane dotyczące wyników wdrożeń w ok. 100 jednostkach gospodarczych w 50 firmach działających przede wszystkim w branżach chemicznej i farmaceutycznej. Baza taka jest krytycznym elementem ValueSAP - ocena zwrotu z inwestycji (ROI) jest zdecydowanie mniej przydatna bez danych, umożliwiających porównanie dokładnych wskaźników operacyjnych z innymi firmami, czyli bez tzw. benchmarkingu. Wcześniej stworzono mechanizmy pozwalające wydobyć z systemu R/3 dane w postaci niezbędnej do przygotowania analizy ROI.

Elementami ValueSAP są przede wszystkim tzw. aktywny serwis, jak również metodyczne podejście do dokonywania uaktualnień (upgrade roadmap). Wciąż brak szczegółowych informacji na temat przyszłego kształtu obu części inicjatywy ValueSAP. Prowadzonych jest już jednak pięć pierwszych projektów pilotażowych - wszystkie w przedsiębiorstwach amerykańskich.

Poprawić działanie

Jak mówią przedstawiciele SAP, nowy program nie polega jedynie na zapewnieniu informacji o ROI, choć taka jego orientacja jest z pewnością najbardziej nowatorska i atrakcyjna. Ogólnym celem inicjatywy ma być lepsze wsparcie działających już instalacji R/3 (jak również nowych klientów koncernu). SAP zamierza poszerzyć zakres świadczonych usług doradczych, aby w większym stopniu oderwać się od produktu i pójść w kierunku konsultingu, zorientowanego na ulepszanie metod działania klientów.

Premierę ogólnoświatową programu ValueSAP zaplanowano na rok 2000. "Czas dzielący to, co dzieje się na Zachodzie od tego, co dzieje się w Polsce, zwłaszcza w przypadku premier nowych rozwiązań, systematycznie się skraca. W przypadku AcceleratedSAP trwał 6-7 miesięcy. W Polsce, w naszym dziale rozwoju produktów, pracuje ok. 30 osób, co pozwala zlokalizować nowy moduł w ciągu miesiąca lub maksymalnie dwóch. Jednak do nowego rozwiązania muszą dojrzeć także klienci" - mówią przedstawiciele SAP Polska.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200