Computerworld TOP 200

Można się zastanawiać nad tym, na ile koniunktura w całej gospodarce oddziałuje na zyski w branży informatycznej. Ostatnio jest ona nie najlepsza. Czy to oznacza, że dostawcy rozwiązań informatycznych mogą stracić klientów i nie pozyskiwać nowych?

Można się zastanawiać nad tym, na ile koniunktura w całej gospodarce oddziałuje na zyski w branży informatycznej. Ostatnio jest ona nie najlepsza. Czy to oznacza, że dostawcy rozwiązań informatycznych mogą stracić klientów i nie pozyskiwać nowych?

A może tylko wydłuży się ścieżka decyzyjna w przedsiębiorstwach, ponieważ zarządy, czekając na rozwój sytuacji, wstrzymają się z wydatkami? To dla branży informatycznej też byłby kłopot. Ale może stać się wręcz przeciwnie - trudna sytuacja wymusi na przedsiębiorstwach bardziej racjonalne działanie, a w tym narzędzia informatyczne są niezastąpione. Przedsiębiorstwa będą wydawać pieniądze oszczędniej, rozważniej, dokładnie na to, czego potrzebują. Dla mądrych i kompetentnych firm informatycznym to właśnie jest koniunktura. Gdy przedsiębiorstwa mają dużo pieniędzy i wydają je niezbyt rozsądnie, również na komputery, zwykle oznacza to dla ich informatycznych partnerów szybkie kłopoty. Taki rozrzutny zarząd wydał bowiem pieniądze na informatykę, zanim przemyślał, do czego tak naprawdę jest ona jego firmie potrzebna, a więc potem żąda od dostawy systemu informatycznego Bóg wie czego albo ma pretensję, że chodziło mu o coś zupełnie innego niż wdrożono. Ten, kto inwestuje z rozmysłem, staje się dobrym klientem na lata, również na te, w których koniunktura znacznie się poprawi. A takie lata niewątpliwie nadejdą. Więcej o wpływie koniunktury gospodarczej w raporcie Computerworld TOP 200.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200