Intertelecom '99: Rozmowa ściśle kontrolowana

Na targach nie zabraknie polskiej spółki SIM, producenta wielokanałowych, komputerowych systemów nagrywania rozmów telefonicznych i radiowych Comprec oraz systemu poczty głosowej Comvoice. Ponadto będzie zaprezentowane wiele aplikacji związanych z różnego rodzaju usługami telefonicznymi.

Na targach nie zabraknie polskiej spółki SIM, producenta wielokanałowych, komputerowych systemów nagrywania rozmów telefonicznych i radiowych Comprec oraz systemu poczty głosowej Comvoice. Ponadto będzie zaprezentowane wiele aplikacji związanych z różnego rodzaju usługami telefonicznymi.

System Comprec jest przeznaczony do rejestrowania tysięcy godzin rozmów w wielu kanałach. Rozmowy nagrywane są w postaci plików na dysk twardy komputera i przechowywane w oddzielnych katalogach dla każdego dnia. Dokładną nazwę pliku stanowi godzina, minuta i sekunda rozpoczęcia nagrania i numer stanowiska abonenta. Comprec może pracować jako część dowolnego systemu i obsługiwać do 24 dysków twardych. Możliwe jest również zdalne serwisowanie i zgrywanie plików za pomocą modemu.

Jednym z elementów systemów Comprec jest 4-kanałowa karta rejestracji rozmów telefonicznych i radiowych. Może ona pracować z komputerem PC 486. Dzięki zastosowaniu kompresji sprzętowej nagrywanego sygnału do poziomu ok. 3,6 MB/godz., na dysku twardym o pojemności 2 GB można zapisać ok. 600 godzin rozmów. Oprogramowanie karty (wersja pod DOS i Windows 98, opcjonalnie NT) umożliwia korzystanie z wielu przydatnych funkcji, takich jak automatyczne kasowanie najstarszych plików po zapełnieniu pamięci, kilka poziomów dostępu do danych, odsłuch niezależny od nagrywania, podsłuchiwanie bieżących rozmów, ustawianie parametrów linii oraz opóźnień włączania i wyłączana nagrywania, dołączanie tekstowych komentarzy do nagrań itp. Karta jest również dostępna w wersji przenośnej. Zasilana jest wtedy z akumulatorów i współpracuje z dyskami flash.

Na targach zaprezentowany zostanie także system poczty głosowej Comvoice. Składa się on z komputera PC wraz z oprogramowaniem pod Windows 95 lub NT i specjalnych kart telefonicznych. W wersji podstawowej do urządzenia można podłączyć 2-64 linii telefonicznych. Możliwa jest bezpośrednia współpraca z centralą abonencką po łączu RS 232. Comvoice, oprócz standardowej funkcji poczty głosowej, jaką jest umożliwienie pozostawienia wiadomości podczas nieobecności abonenta, może przekazywać informacje innym użytkownikom, wysyłać je do zdefiniowanych grup abonentów, oddzwaniać pod wskazany numer, tworzyć "gorące linie" poprzez bezpośrednie przekierowywanie połączenia itp.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200