Pozbawieni prywatności

Netscape Communication i Microsoft współpracują z niezależnym właścicielem stron WWW w celu zlokalizowania błędu występującego w ich przeglądarkach internetowych naruszającego prywatność użytkowników przeglądarek.

Netscape Communication i Microsoft współpracują z niezależnym właścicielem stron WWW w celu zlokalizowania błędu występującego w ich przeglądarkach internetowych naruszającego prywatność użytkowników przeglądarek.

Russ Smith, zarządzający serwisem Consumer.net, poinformował obie firmy, że sprawdzając pliki na swoim serwerze znalazł więcej informacji o odwiedzających stronę internautach niż oczekiwał. Średnio 2 na 5000 dziennych wizyt pozostawiały na serwerze prawdopodobnie wszystkie pliki cookie odwiedzającego go internauty. W ten sposób rozpowszechniane są pliki zawierające m.in. adres domowy, e-mail czy miejsca odwiedzane w sieci przez danego użytkownika.

Obie firmy poinformowały, że sprawdzają swoje oprogramowanie. Wysiłki Microsoftu okazały się dotychczas nieskuteczne. Natomiast Netscape potwierdził, że udało mu się wywołać takie samo zdarzenie poprzez stworzenie wadliwego pliku cookie i wysłanie go na jeden ze swoich serwerów. Na razie użytkownicy mogą zniwelować wpływ tego problemu dzięki wyłączeniu opcji przyjmowania cookies albo poprzez skasowanie wszystkich istniejących plików cookie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200