Tylko dwa portale

Z Leszkiem Bogdanowiczem, prezesem Zarządu Internet Venture Poland SA, rozmawia Przemysław Gamdzyk.

Z Leszkiem Bogdanowiczem, prezesem Zarządu Internet Venture Poland SA, rozmawia Przemysław Gamdzyk.

Portal ogólnoinformacyjny ma być jednym z głównych obszarów Państwa działalności. Czy w polskim Internecie rzeczywiście jest miejsce na jeszcze jeden portal?

Z naszych informacji wynika, że wkrótce pojawi się kolejnych kilka nowych portali, funkcjonować natomiast mogą co najwyżej trzy, z czego jedynie dwa będą się liczyły. Portale to dzisiaj modne słowo. Wiele firm i osób twierdzi, że chce zbudować portal. Ktoś musi przegrać.

Wirtualna Polska pozyskała poważnego inwestora zewnętrznego (firmę Prokom - przyp. PG), który nie mając większego doświadczenia w działalności internetowej, nie wniesie zbyt wiele know-how. Trudno natomiast oczekiwać, by ten konkretny inwestor pozostał bierny - na pewno zechce istotnie wpłynąć na dalszy rozwój portalu. Przyszły kształt Wirtualnej Polski jest więc w tej chwili bardzo niejasny.

Czy Telekomunikacja Polska, która zamierza poważnie zaangażować się w działalność internetową może stać się konkurentem na tym rynku?

Można sądzić, że najpierw skoncentruje się na usługach dostępowych. Nie wiadomo, kiedy powstanie jej portal. Może będzie szukać partnerów?

Naszym atutem ma być spójna całościowa koncepcja organizacji i zawartości portalu. Większość polskich portali rozwijała się dość żywiołowo. Chcemy zastosować komercyjne i sprawdzone oprogramowanie, w tym narzędzia personalizacji zawartości, obsługi katalogów czy system wyświetlania reklam, zapewniający zachowanie jednolitych standardów, wymaganych przez ogłoszeniodawców. Są to programy, które kosztują po kilkaset tysięcy dolarów.

Czy rzeczywiście są to już wystarczająco dojrzałe rozwiązania?

Stosują je najbardziej znane serwisy internetowe. W Polsce nikt jeszcze takich systemów nie używał. Przygotowanie profesjonalnego portalu wymaga dzisiaj inwestycji rzędu 2-5 mln USD. Będziemy dysponować takimi środkami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200