Mali w sieci

Małe firmy jedynie w niewielkim stopniu wykorzystują możliwości Internetu.

Małe firmy jedynie w niewielkim stopniu wykorzystują możliwości Internetu.

1999 European Small Business Report to omówienie wyników badania przeprowadzonego przez firmę Banner Corporation, dotyczącego wykorzystania Internetu wśród małych firm europejskich. Kontrolowano firmy, w których działa 10-50 komputerów i pracuje 10-100 osób. Kryteria te spełnia 7% wszystkich firm europejskich.

Wśród badanych firm, które w ogóle nie korzystają z sieci globalnej, jedynie 8% stwierdziło, że nigdy nie zmienią swojego nastawienia. Ponad 60% małych firm spodziewa się, że za 5 najbliższych lat Internet istotnie zmieni warunki ich działalności. Większość podłączy się do Internetu, nierzadko za przyczyną dużych firm, które będą tym warunkować dalszą współpracę. Jednak większość nie sądzi, żeby w ciągu 2 najbliższych lat działalność internetowa przyniosła im dochody. Brakuje zrozumienia dla argumentów ekonomicznych, przemawiających za stosowaniem Internetu. Do pozatechnicznych kłopotów powstrzymujących małe firmy przed sprzedawaniem swoich produktów za pośrednictwem Internetu należą m.in. bariery logistyczne i brak wystarczających środków finansowych.

Internet jest na razie postrzegany jako narzędzie komunikacji, dystrybucji informacji oraz prowadzenia marketingu. Na powszechne stosowanie handlu elektronicznego czas jeszcze nie nadszedł. Powszechne jest natomiast wykorzystanie poczty elektronicznej - stała się ona narzędziem prowadzenia działalności, a nie tylko kolejnym usprawnieniem technicznym.

W badaniu przeprowadzonym latem br. wzięło udział 1035 firm europejskich (z czego ok. 10% z Polski). Badanie sponsorowały firmy Novell i Compaq. Banner Corporation specjalizuje się w sondażach na zamówienie branży informatycznej.

<hr size=1 noshade>O wynikach badań dotyczących rozwoju handlu elektronicznego wśród małych i średnich firm europejskich pisaliśmy też w nr. 32 Computerworlda z 6 września 1999 r. w artykule Brak wizji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200