Żółta walizka e-handlowca

IBM wprowadza pakiety StarterPack, które ułatwią prowadzenie handlu elektronicznego.

IBM wprowadza pakiety StarterPack, które ułatwią prowadzenie handlu elektronicznego.

IBM Polska będzie od września do końca grudnia br. oferował po promocyjnych cenach dwa pakiety oprogramowania StarterPack: Poczta elektroniczna i praca zespołowa w Internecie oraz Sprzedaż przez Internet. Są one już dostępne w innych krajach europejskich. Według - cytowanych przez IBM - szacunków International Data Corporation, wartość transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem Internetu zwiększy się w Europie z 1 mld USD w 1997 r. do 30 mld USD w 2001 r. "Polska to dla nas obiecujący rynek. Firmy działające na nim są w fazie prowadzenia projektów pilotażowych związanych z handlem elektronicznym, które przekształcą się w komercyjnie funkcjonujące serwisy" - twierdzą przedstawiciele IBM.

Pakiety - dostarczane w charakterystycznej żółtej walizeczce - będą dostępne osobno lub razem z serwerami Netfinity, AS/400 lub RS/6000. Promocja IBM jest adresowana głównie do małych i średnich firm, które chcą korzystać z poczty elektronicznej, dostępu do Internetu bądź mieć stronę WWW, poprzez którą mogłyby sprzedawać swoje produkty. Rozwiązania będą sprzedawane przez partnerów IBM, oferujących także pomoc przy ich wdrożeniu.

Przedstawiciele IBM nie potrafili podać przybliżonej ceny pakietów, twierdzą jednak, że w przypadku zakupu StarterPack1 z serwerem cena niektórych jego elementów będzie niższa od ceny detalicznej o 70%. W USA StarterPack1 w podstawowej wersji kosztuje 4800 USD, a StarterPack2 - 9000 USD.

W skład StarterPack1 wchodzi oprogramowanie Lotus Domino i baza danych DB2, wstępnie przygotowane aplikacje pracy grupowej e-room firmy Sekoya oraz serwer faksowy Network Fax Server. W wersji dla serwerów Netfinity 3000 i 5000 oferowane będą także narzędzia do tworzenia stron internetowych - Easy Site Architek firmy Peritek, 10 licencji Lotus Notes i Lotus SmartSuite Millennium. W skład StarterPack2 wchodzi natomiast oprogramowanie Net.Commerce 3.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200