System na telefon

Firma Apcon buduje centrum outsourcingowe systemu SAP R/3.

Firma Apcon buduje centrum outsourcingowe systemu SAP R/3.

Polski oddział Apcon powstał na początku 1995 r., będąc całkowi- cie własnością niemieckiej firmy-matki Apcon International Business Systems. Początkowo - będąc partnerem Siemens Nixdorf Informationssysteme - Apcon zajmował się wdrożeniami i opieką nad systemem Comet w niemieckich firmach działających w Polsce. "Tak naprawdę staraliśmy się namówić firmy użytkujące Comet do przejścia na system SAP R/3" - mówi Michael Kucharski, dyrektor firmy Apcon.

Outsourcing klasy ERP

Pod koniec tego roku Apcon uruchomi pod Poznaniem centrum outsourcingu. Główny nacisk położony będzie na system SAP R/3. Według założeń Centrum Systemów Informatycznych, Apcon (CSI Apcon) będzie obsługiwać 30-40 klientów, zatrudniając ok. 20 informatyków i ok. 30 konsultantów. Zdaniem dyrektora Apcon, z usług Centrum będą korzystać zarówno firmy polskie, jak i zagraniczne. "Ze strony firm polskich daje się na razie zaobserwować niechęć do oddawania zasobów informatycznych w ręce firmy zewnętrznej. Będzie się ona zmniejszać wówczas, gdy przedsiębiorstwo zacznie mieć trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych specjalistów mogących zarządzać systemem tak złożonym, jak SAP R/3" - mówi Michael Kucharski.

Zdaniem dyrektora Apconu, outsourcing jest opłacalny, ponieważ pozwala osiągnąć większą przejrzystość wydatków, jakie użytkownik ponosi na utrzymanie systemu. Ponadto zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa zasobów informatycznych.

W ramach CSI Apcon powstanie również telefoniczne centrum obsługi klientów (call center), z którego będą mogli korzystać nie tylko klienci, którzy podpisali umowy outsourcingowe z Apconem, ale również ci, którzy samodzielnie utrzymując swoje systemy chcą skorzystać z możliwości konsultacji w zakresie SAP R/3.

Klient światowy

Apcon obsługuje na polskim rynku wielu klientów niemieckich, zarówno poprzez kontakty z firmami siostrzanymi z Wiednia i Hamburga, jak i ze względu na zatrudnianie konsultantów posługujących się biegle językiem niemieckim.

"Sądzę, że działanie w ramach koncernu daje nam przewagę nad firmami rdzennie polskimi ze względu na to, że SAP R/3, jako system duży i drogi, jest wdrażany najczęściej w firmach zagranicznych wchodzących na polski rynek, które są nam niejako przekazywane w ramach umów międzynarodowych przez firmy siostrzane" - stwierdza Michael Kucharski. Do tej pory Apcon przeprowadził wdrożenia m.in. w BASF, Henkel, Wella czy Bosman Browar Szczecin.

Apcon nie wyklucza przejmowania opieki nad innymi, mniejszymi niż R/3 systemami klasy EPR. Na razie nie wiadomo, jakie to będą rozwiązania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200