Rynek się budzi

Ten rok będzie rekordowy dla producentów i polskich dystrybutorów notebooków.

Ten rok będzie rekordowy dla producentów i polskich dystrybutorów notebooków.

Pod względem sprzedaży notebooki od lat pozostawały w tyle za komputerami stacjonarnymi. Ich udział na polskim rynku szacuje się zaledwie na 5-7%, podczas gdy na rynkach zachodnich już co piąty sprzedany komputer to notebook.

Widać jednak wyraźne oznaki ożywienia. Techmex, czołowy dystrybutor komputerów przenośnych, po bardzo dobrych wynikach sprzedaży w ub.r., także i w tym spodziewa się rekordowego wzrostu. Firma ma nadzieję, że sprzedaż notebooków wzrośnie aż o 60%.

Coraz częściej też przedsiębiorstwa decydują się na zakup dużych partii notebooków, które mają zastąpić tradycyjnie komputery stacjonarne. Starają się też producenci, którzy znacznie szybciej niż dotąd wprowadzają nowe modele na polski rynek. Jednocześnie pojawiają się w Polsce nowi producenci, np. Asus, i aktywizują inni, jak Packard Bell - NEC.

Paradoksalnie, o tym, że rynek dojrzewa, świadczy również likwidacja należącej do Karen firmy Silco Eximp, specjalizującej się w dystrybucji notebooków. Wraz ze wzrostem sprzedaży wzmogła się konkurencja. Rynkiem zainteresowali się najwięksi dystrybutorzy, którzy wcześniej lekceważyli sprzedaż notebooków.

Wszystko wskazuje na to, że rok 1999 będzie w Polsce rekordowy dla producentów i dystrybutorów notebooków. Poprawia się sytuacja użytkowników, którzy mogą wybierać spośród kilkudziesięciu modeli, otrzymując w tej samej cenie lepsze wyposażenie. Przejawem zmian jest chociażby to, że prawie wszyscy producenci oferują już modele z polską wersją Windows i modemami, których homologacja do niedawna nie opłacała się producentom i dystrybutorom.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200