Nie tylko do poduszki

Martyn Sloman 'Strategia szkolenia pracowników', Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 1997 r.

Martyn Sloman 'Strategia szkolenia pracowników', Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 1997 r.

Książka ta jest wręcz niezbędną pozycją nie tylko dla specjalistów zajmujących się koordynowaniem programów szkoleniowych, lecz także menedżerów i zwykłych uczestników szkoleń. Zawiera szczegółowy opis praktycznie wszystkich aspektów procesu kształcenia pracowników wraz z rozważeniami tak drobiazgowych zagadnień, jak mentoring czy rola, jaką zaczynają odgrywać w szkoleniach konsultanci zewnętrzni. Martyn Sloman, doświadczony kierownik działu szkoleń i rozwoju jednego z brytyjskich banków inwestycyjnych, doskonale wie na co zwracać uwagę zarówno planując program edukacyjny, analizując kompetencje uczestników szkolenia, jak i szacując jego efekty. Właśnie ostatniemu elementowi, a szczególnie tworzeniu systemów informacyjnych, M. Sloman poświęcił znaczącą część książki.

Zapewnienie systematycznego dopływu informacji o prowadzonych w firmie szkoleniach pracowników staje się podstawowym problemem wszystkich "uczących się" organizacji. Nikogo nie trzeba już przekonywać, że od wykształcenia kadry menedżerskiej zależy nie tylko sukces, ale i przetrwanie organizacji działających w warunkach wolnego rynku. W obliczu wzrastających nakładów przeznaczanych na szkolenia, a także olbrzymiego bogactwa ich oferty, problemem zaczyna być dostosowanie kursu do potrzeb jego uczestników. Wszyscy klienci ośrodków edukacyjnych stanęli przed nowym wyzwaniem, jakim jest stworzenie aktualizowanego na bieżąco szczegółowego zbioru danych na temat rzeczywistej wartości poszczególnych kursów i prowadzących je instruktorów. O tym, moim zdaniem, traktuje najbardziej wartościowy rozdział książki "Strategia szkolenia pracowników".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200