Powierzcie nam przyszłość
- Dorota Konowrocka,
- 04.01.1999
Centrum Komputerowe ZETO SA w Łodzi zamierza rozwijać działalność w zakresie usług wdrożeniowych i outsourcingu.
Centrum Komputerowe ZETO SA w Łodzi zamierza rozwijać działalność w zakresie usług wdrożeniowych i outsourcingu.
"W przyszłości mamy zamiar oferować pełną obsługę firmy w zakresie systemów informatycznych" - deklaruje Urszula Cedrowska, wiceprezes Centrum Komputerowego ZETO SA. Firma z ponad 30-letnią tradycją świadczyła dotychczas głównie usługi obliczeniowe na rzecz dużych przedsiębiorstw państwowych, korzystając z komputerów typu mainframe. Po zmianie w spółkę akcyjną o kapitale pracowniczym znacznie poszerzyła zakres działalności. Obecnie zajmuje się dystrybucją i sprzedażą materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów komputerowych, serwisem urządzeń komputerowych, usługami internetowymi, tworzeniem oprogramowania na zamówienie i usługami szkoleniowymi. Nadal podstawowym źródłem dochodów firmy są usługi obliczeniowe i przetwarzanie danych.
Przekonać się na własnej skórze
"W najbliższej przyszłości zamierzamy rozwijać działalność w zakresie usług outsourcingowych. Uważamy, że ta forma obsługi przedsiębiorstw, wywodząca się z początków naszej firmy, przeżywa renesans i rokuje duże nadzieje na przyszłość. Jest naturalną konsekwencją rachunku ekonomicznego" - twierdzi Urszula Cedrowska. "Umożliwia najlepsze wykorzystanie możliwości sprzętu komputerowego, rozłożenie kosztów inwestycji na wiele przedsiębiorstw, szybkie przetwarzanie, masowe wydruki oraz uniknięcie konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników w okresie gwałtownego nasilenia przetwarzania danych" - wyjaśnia.
ZETO wdraża obecnie u siebie system wspomagania zarządzania Scala 5. Projekt ten potrwa od kilku miesięcy do roku. Szkoleni są równocześnie pracownicy w zakresie metodyki wdrożenia. Następnym etapem będzie sprzedaż i oferowanie usług wdrożeniowych tego systemu przedsiębiorstwom w regionie łódzkim. ZETO Łódź podpisało już umowę partnerską ze Scalą Polska.
W dalszej przyszłości jedną z form outsourcingu oferowanego przez ZETO będą usługi związane z obsługą systemów wspomagania zarządzania. "Musimy dać użytkownikom szansę, by sami doszli do wniosku, że bardziej opłacalne jest przeniesienie tego rodzaju działalności na firmę specjalistyczną" - mówi Stanisław Płaczek, dyrektor działu usług obliczeniowych. "Na to jednak musimy poczekać jeszcze co najmniej kilka lat" - dodaje. Zdaniem ZETO, kierunek przemian wytyczą firmy zagraniczne, które już przekazują niektóre zadania swojego systemu informatycznego na zewnątrz. Chodzi zwłaszcza o takie rodzaje działalności, które wymagają okresowego nasilenia aktywności, np. naliczanie płac i prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Stali klienci
"Jesteśmy związani długoterminowymi umowami z ZUS, Kasami Rolniczych Ubezpieczeń Społecznych i Telekomunikacją Polską SA. Gwarantuje to nam pewną przyszłość i pozwala na spokojne inwestowanie w inne formy działalności przez 2-3 lata" - stwierdza Stanisław Płaczek.