Informatyczna autostrada

Szczeciński Heuthes promuje koncepcję infostrady bankowej, która ma służyć do wspomagania wewnętrznej działalności banków i obsługi klientów.

Szczeciński Heuthes promuje koncepcję infostrady bankowej, która ma służyć do wspomagania wewnętrznej działalności banków i obsługi klientów.

Od kilku lat Heuthes ze Szczecina rozwija koncepcję tzw. infostrady bankowej. "To całościowe pojmowanie rozwiązań dla bankowości, służących zarówno informatycznemu wsparciu wewnętrznej pracy banku, jak i automatyzacji kontaktów z klientem" - mówi Wojciech Grzybek, prezes firmy. Strategia produktowa firmy polega na oddzieleniu obsługiwanych przez systemy produktów bankowych od ewidencji finansowo-księgowej. W ten sposób przedstawiciele firmy chcą wytwarzać produkty lepiej przystosowane do nowego sposobu działania banków, niwelując pewne, wciąż występujące, niedostatki technologiczne. Kierunek rozwoju aplikacji skoncentrowanej na kliencie banku stosowany jest przez Heuthes od trzech lat.

Nowe kanały dystrybucji

"Uważam, że ścisła współpraca z bankami - naszymi klientami - to warunek sukcesu. Taki poziom współpracy wymaga od banku cierpliwości i wyrozumiałości" - mówi Wojciech Grzybek. Firma współpracuje z Pomorskim Bankiem Kredytowym w Szczecinie i Bankiem Depozytowo-Kredytowym w Lublinie. Oba wchodzą w skład Grupy Pekao SA. Heuthes bierze udział w projekcie połączenia systemów informacyjnych tych banków w ramach Grupy. Jednym z zastosowanych rozwiązań jest technologia typu chudy klient, w obu instytucjach wykorzystywana na ponad 600 stanowiskach. Jak ocenia prezes Heuthesa, być może zostanie ona rozpowszechniona na wszystkie łączące się banki.

Wśród produktów szczecińskiego Heuthesa, oprócz przeznaczonych do tradycyjnie pojętej obsługi bankowej, są także produkty związane z rozwiązaniami dla elektronicznych kanałów dystrybucji, systemów samoobsługowych (rozwijanych wspólnie z niemieckim Siemens Nixdorf) i systemów home banking. Wojciech Grzybek uważa, że technologiczny poziom przygotowywanych przez szczecińską firmę rozwiązań przekracza zapotrzebowanie polskich instytucji finansowych. Przyznaje, że rozpoczynając działalność miał bardziej optymistyczny pogląd na szybkość zmian w systemach i produktach polskich banków. Inną barierą jest brak zaufania do aplikacji tworzonych w Polsce. "Niepowodzenia niektórych firm informatycznych są niestety uogólniane na wszystkich polskich producentów, na czym cierpi sprzedaż rodzimych produktów" - stwierdza prezes Heuthesa.

Nazwa Heuthes, firmy obecnej na rynku od 1986 r., to skrót od słów heurystyka i thesaurus (skarbnica). Decyzja o poświęceniu się rynkowi produktów informatycznych wynikała z dotychczasowych inżynierskich doświadczeń trzech założycieli firmy. Wybór padł na rozwiązania dla bankowości.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200