Sieć w outsourcingu

AT&T poinformował o przejęciu za 5 mld USD działu usług sieciowych Global Net-work należącego do IBM. W Polsce z jego usług korzysta ok. 150 klientów.

AT&T poinformował o przejęciu za 5 mld USD działu usług sieciowych Global Net-work należącego do IBM. W Polsce z jego usług korzysta ok. 150 klientów.

Obie firmy podpisały również umowy, na mocy których IBM przekaże na zasadach outsourcingu większą część swojego działu Global Network (kontrakt o wartości 5 mld USD). AT&T natomiast, na podobnych zasadach, odstąpi IBM zadania związane z zarządzaniem aplikacjami i ośrodkami danych, którymi do tej pory zajmował się amerykański operator. Wartość drugiego kontraktu szacuje się na 4 mld USD. "Nie ogłoszono jeszcze, na jakich zasadach będą przekazywani nawzajem klienci IBM i AT&T w poszczególnych krajach" - twierdzą przedstawiciele IBM Polska.

O decyzji sprzedania przez IBM działu Global Network zdecydował fakt jej ogromnego rozrostu - komentują przedstawiciele firmy. IBM nigdy nie chciał stać się dostawcą infrastruktury danych. Swoje wysiłki firma zamierza skupić na oferowaniu usług sieciowych, takich jak aplikacje do tworzenia rozwiązań dla handlu elektronicznego.

Sieć IBM ma pomóc AT&T stworzyć globalną infrastrukturę, łączącą 100 najważniejszych miast na świecie. Dział Global Network oferuje linie dzierżawione i usługi typu dial-up. Działa w 100 krajach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200