Nowa era Qumaka

Qumak International zamierza intensywnie rozwijać działalność konsultingową wykorzystując zdobyte do tej pory doświadczenia.

Qumak International zamierza intensywnie rozwijać działalność konsultingową wykorzystując zdobyte do tej pory doświadczenia.

Krakowski Qumak, od sierpnia br. wchodzący w skład Grupy Sekom, skoncentrował się na oferowaniu produktów firm amerykańskich - zdaniem przedstawicieli firmy - najbardziej zaawansowanych technologicznie i merytorycznie. Nie planuje, jak wielu jego polskich konkurentów na rynku systemów wspomagania zarządzania dla małych i średnich firm, tworzenia własnych rozwiązań.

"Aby opracować dobre oprogramowanie, potrzebne są duże pieniądze i zaawansowane technologie. W Polsce nie ma doświadczonych projektantów systemów. Polskie produkty są po prostu mniej funkcjonalne" - tłumaczy decyzję Krzysztof Pyzik, prezes krakowskiego Qumaka. Obecnie w zakresie oprogramowania firma oferuje system zarządzania finansami Platinum (Platinum Software) i system zarządzania produkcją MMRP (MicroMRP).

W grupie raźniej

W sierpniu 1998 r. Qumak International wszedł w skład Grupy Sekom wraz z Sekom SA, Blue Bridge i Gandalf. Pod koniec 1999 r. Grupa zamierza wejść na rynek równoległy warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

Qumak początkowo zajmował się dystrybucją sprzętu komputerowego. W roku 1991 uzyskał dofinansowanie Polsko-Amerykańskiego Funduszu Przedsiębiorczości, który stał się jednocześnie jego inwestorem strategicznym. Brak odpowiednich zysków spowodował zmianę zarządu i strategii firmy. Skoncentrowała się ona na integracji. "Podstawą sukcesu wdrożenia jest wysiłek klienta. Nasza rola polega na doradzaniu. Jest to jedyna rozsądna droga wdrożeń" - mówi prezes Qumaka.

Strategicznie z Windows

"Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w sprzedaży w Polsce systemów klasy ERP na platformie Windows NT" - mówi Krzysztof Pyzik. Firma zamierza rozwijać i poszerzać swoją ofertę zgodnie z trendami rozwojowymi Platinum. Dotyczy to przede wszystkim sprzedaży dostępnego już w Polsce systemu Enterprise Ready Application (ERA). ERA to wersja Platinum SQL wzbogacona o moduły produkcyjne, do tej pory uzupełniane przez system MMRP i oprogramowanie do zarządzania kontaktami z klientami - Clientele. Może być ono wykorzystywane zarówno do obsługi klientów, jak i pracy działów sprzedaży i marketingu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200