Przegląd prasy zagranicznej

Druga odsłona biznesu

Druga odsłona biznesu

To dopiero pierwszy numer Business 2.0, a już wiadomo, że będzie się mówić o tym czasopiśmie. Nie jest to co prawda pionierski periodyk z zakresu Internetu i jego wykorzystania, nowych metod prowadzenia interesów i ogólnie świata w erze sieci, ale większość tematów dobrana jest niebanalnie. Ponadto ciekawa struktura pisma i opisy nowinek technicznych sprawiają, że czyta się on całkiem nieźle. Tym lepiej, że autorzy unikają zagłębiania się w kwestie techniczne. Wniosek: czasopismo dla ludzi interesu.

Zacząć można np. od artykułu "Cash on the Line", który przedstawia charakterystyki konsumentów realizujących zakupy poprzez Internet. Mamy tu przykłady klientów kilku największych sieciowych detalistów, statystyki i krótki opis najważniejszych branż, gdzie elektroniczny handel rozwija się najlepiej. Po krótkim wstępie można zajrzeć do dłuższego tekstu Roberta H. Reida pt. "The Impulse Economy". Autor opisuje w nim model gospodarczy, w którym znaczącą rolę, a na pewno największą dynamikę rozwoju, mają te firmy, które sprzedają swe produkty i usługi poprzez Internet. Dzieli on je na takie, które popyt stymulują, i takie, które go zaspokajają. Uważa, że szacowany niedawno potencjalny rozmiar rynku internetowego (78,6 mld USD) jest znacznie zaniżony. Przede wszystkim jednak Robert H. Reid potwierdza zdanie innych autorów, że sieć globalna jest pierwszym środkiem przekazu, który umożliwia niezwykle skuteczne połączenie popytu i podaży.

Całodobowa dostępność internetowych sklepów, niczym nie ograniczona powierzchnia sklepowa, a także globalny zasięg sieci World Wide Web, powodują, że Internet daje szansę zarobienia olbrzymich pieniędzy. Między innymi z tego powodu Business 2.0, pismo będące "na czasie", ponieważ komercyjne wykorzystanie Internetu to gorący temat, publikuje we wkładce 10 zasad, które mają rządzić gospodarką w erze sieci. Jak każdy tego typu biznesowy dekalog, jest to lista stwierdzeń ogólnych. Niemniej te często abstrakcyjnie brzmiące punkty traktowane są całkiem poważnie nie tylko w USA. Choć Polska nie wykorzystuje jeszcze w pełni ekonomicznych i socjologicznych zjawisk, o których piszą autorzy artykułów opublikowanych w Business 2.0, możemy być pewni, że większość z nich dotrze także i do nas.

<hr size=1 noshade>Business 2.0, Premiere Issue

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200