Trójwymiarowe budowanie

Cosmo World 2.0 to najlepsze narzędzie do budowania wirtualnych światów VRML.

Cosmo World 2.0 to najlepsze narzędzie do budowania wirtualnych światów VRML.

Najbardziej znany program do budowania scen opisywanych za pomocą języka Virtual Reality Modelling Language (VRML) jest już dostępny na platformę PC (do tej pory mogli z niego korzystać tylko posiadacze komputerów Silicon Graphics pod systemem Irix). Cosmo World 2.0 wymaga jednak Pentium 200 MHz z 64 MB pamięci RAM i sprzętową obsługą wywołań bibliotek graficznych OpenGL.

Pierwsze wrażenie może być nieco deprymujące - program zdaje się przytłaczać nadmiarem narzędzi służących do modelowania obiektów. Cosmo World dostarczany jest z dwoma interaktywnymi podręcznikami w postaci płyt CD-ROM, na których nagrano lekcje w formacie MPEG, dokładnie wyjaśniające, w jaki sposób posługiwać się większością dostępnych narzędzi. Ponadto dostępna jest dobrze opracowana papierowa dokumentacja.

Program nie służy jedynie do modelowania obiektów. Można je animować poprzez narzędzie o nazwie Key Frame Animation, zaś za pomocą edytora skryptów JavaScript i Javy dodawać elementy interaktywności i wzajemnej zależności stworzonych obiektów. Edytor sprawdza napisany program pod kątem błędów i pozwala na automatyczne budowanie podstawowej wersji skryptu.

Cosmo World obsługuje tylko język VRML - mając trójwymiarowy model stworzony w innej aplikacji, trzeba przekonwertować jego opis do tego języka. Uciążliwy jest też brak, wśród wszystkich załączonych przykładowych scen VRML, opcji, które można praktycznie wykorzystać do budowania aplikacji biznesowych, np. trójwymiarowych scen urzędu czy sklepu.

<hr size=1 noshade>Cosmo World 2.0

Cosmo Software Inc;

http://cosmosoftware.com

Obsługiwane platformy: Windows 95 lub NT 4.0

Cena: 999 USD

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200