Brio - wielość w jednym pakiecie

Brio to uniwersalny pakiet narzędzi analitycznych OLAP do korzystania z danych przez sieć Web.

Brio to uniwersalny pakiet narzędzi analitycznych OLAP do korzystania z danych przez sieć Web.

W biznesie szybki dostęp do danych ma zasadnicze znaczenie dla sprawnego prowadzenia działalności. Idealnym środkiem komunikacji dla różnych użytkowników staje się sieć Web. Jednakże obecna oferta narzędzi, umożliwiających dostęp i analizę danych przez sieć Web, jest stosunkowo uboga, a narzędzia wymagają od użytkownika wybierania między właściwościami funkcjonalnymi a dostępem do bazy danych.

Są narzędzia zoptymalizowane pod względem nieograniczonego dostępu do danych, pozwalające na bezpośredni dostęp do bazy na serwerze. Użytkownik może zadawać dowolne zapytania SQL, wymagające dostępu do całej bazy danych (np. przeglądania dużej tabeli), lub wykonywać wcześniej przygotowane zapytania w celu aktualizacji raportów.

Elastyczne możliwości

Zaletą pakietu Brio Enterprise 5.5 jest możliwość zmiany właściwości funkcjonalnych tworzonych raportów w celu dopasowania ich do wymagań informacyjnych użytkownika.

Użytkownik może bowiem:

  • Przeglądać gotowe raporty.

  • Przeglądać raporty i aktualizować lokalny zbiór danych, z którego korzysta.

  • Analizować dane i aktualizować lokalny zbiór danych do analiz.

  • Analizować dane i zadawać zapytania do bazy, by stworzyć nowy lokalny zbiór danych.

    Jednocześnie istnieją narzędzia o dużej funkcjonalności, pozwalające na swobodną manipulację danymi przechowywanymi lokalnie - analizy, tworzenie raportów i wykresów, sięganie do szczegółów, stosowanie wyrafinowanych algorytmów obliczeniowych i statystyk.

    Nieliczne narzędzia pozwalają na połączenie obu tych właściwości - swobodny dostęp do bazy i zaawansowane przetwarzanie danych lokalnych. Dla użytkowników w ruchu ("połączonych okazjonalnie") potrzebne są natomiast narzędzia, pozwalające na pobieranie dowolnych danych z bazy, załadowanie ich na dysk lokalny i dokonywanie analiz off-line.

    Różni użytkownicy

    Wymagania stawiane narzędziom analitycznym są różne w zależności od pozycji użytkownika w hierarchii firmy. Kierownictwo najwyższego szczebla jest zainteresowane głównie wskaźnikami zbiorczymi: dyrektora satysfakcjonuje możliwość korzystania z gotowych raportów, które może zaktualizować na żądanie. Kierownictwo szczebla oddziałowego może potrzebować dostępu do danych szczegółowych, co wiąże się z możliwością modyfikowania wstępnie przygotowanych raportów, a nie tylko ich czytania.

    Analitycy finansowi i biznesowi potrzebują nieograniczonego dostępu do danych w celu dokonywania analiz typu "co by było, gdyby", analizowania tendencji i prognozowania. Wymagają oni nie tylko swobodnego dostępu do danych, ale również narzędzi o dużych właściwościach funkcjonalnych.

    Na drugim końcu skali wymagań mieści się urzędnik obsługujący klienta, który potrzebuje zajrzeć do określonego dokumentu, opisu transakcji lub danych o kliencie. Wystarcza mu więc dobrze przygotowany, niewielki zestaw raportów.

    Różne narzędzia

    Aby spełnić wymagania wielu różnych użytkowników, firmy często musiały kupować kilka typów narzędzi: system wspomagania podejmowania decyzji (Enterprise Information System - EIS) dla kierownictwa firmy, wyrafinowane narzędzia analityczne OLAP dla analityków finansowych i biznesowych, proste narzędzia do raportowania dla użytkowników pierwszego kontaktu z klientem.

    Takie podejście jest nie tylko kosztowne, ale wymaga też prowadzenia różnego rodzaju szkoleń dla użytkowników. Ponadto przejście osoby na inną pozycję w firmie wiąże się z nauką pracy z wykorzystaniem innego narzędzia, mimo stosowania tych samych danych.

  • W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

    TOP 200