Przesyłki w sieci

TNT Express Worldwide umożliwia stałe monitorowanie przesyłek nie tylko przez Internet.

TNT Express Worldwide umożliwia stałe monitorowanie przesyłek nie tylko przez Internet.

Firma TNT Express Worldwide (TNT EW), oferująca ekspresowe usługi kurierskie, rozszerzyła działalność związaną z systemem monitorowania nadawanych przesyłek za pośrednictwem systemu Web Tracker. Od niedawna firma wprowadziła do oferty możliwość stałego monitorowania przesyłek bez pośrednictwa Internetu. Umożliwia to stworzony przez informatyków TNT EW program Partnership Tracker.

Pozwala on na zapisywanie otrzymanych informacji w postaci rekordów baz danych i wykorzystywanie ich przy tworzeniu raportów. Dostarczany jest bezpłatnie stałym klientom, mającym umowę z TNT EW. Użytkownik musi połączyć się za pomocą komputera wyposażonego w modem ze stosowaną przez firmę TNT siecią Global Link i za jej pośrednictwem uzyskać aktualne informacje o swoich przesyłkach. Dane każdej z nadawanych przesyłek są wprowadzane do centralnego systemu, a następnie przesyłane do pierwszego miejsca tranzytowego na trasie przesyłki, gdzie trafiają jeszcze przed jej faktycznym dotarciem. Dopiero w momencie dotarcia przekazywane są do kolejnego punktu, aż do końca całego procesu przesyłania (rejestrowany jest np. moment opuszczenia inspekcji celnych). Równocześnie wszystkie te operacje odnotowywane są w centralnym systemie, który zapisuje aktualne miejsce pobytu danej przesyłki. Stąd też klienci mogą pobierać potrzebne informacje. Punkty dostępowe, umożliwiające przyłączenie do sieci Global Link, znajdują się obecnie w większości krajów obsługiwanych przez TNT, w tym także w Polsce.

Tylko Daewoo

Jedynym na polskim rynku użytkownikiem programu Pertnership Tracker jest Daewoo-FSO. "Nie korzystamy z Internetu, nie mieliśmy więc możliwości zastosowania systemu Web Tracker. Program Partnership Tracker wykorzystujemy do nadzoru przesyłek nadawanych na terenie kraju. Są to wszelkiego rodzaju dokumenty - informuje Krystyna Ostrowska z Wydziału Komunikacji Daewoo-FSO. - Został on wdrożony na początku tego roku i jest dla nas formą zabezpieczenia nadawanej korespondencji. Dotychczas wszystko odbywało się Čna słowoÇ, tzn. przekazywaliśmy przesyłkę kurierowi nie mając pewności, jaką drogą będzie ona dostarczona do odbiorcy. Kiedy otrzymaliśmy potwierdzenie, że dotarła do adresata, mieliśmy pewność, że wszystko jest w porządku". System okazuje się szczególnie przydatny w trakcie wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych, związanych np. z wprowadzeniem na rynek nowego modelu samochodu. Wysyłane są wtedy wszelkiego rodzaju zaproszenia, katalogi i dokumentacje do wszystkich placówek na terenie kraju, a ich liczba sięga kilkuset dziennie. "W takich sytuacjach tego typu wsparcie jest niezbędne" - twierdzi Krystyna Ostrowska.

Zamówienia on-line

Obecnie w kilku krajach testowana jest nowa usługa TNT, tzw. Internet Booking, umożliwiająca składanie zleceń przez Internet. Pozwoli ona klientom na podanie informacji o potrzebie nadania przesyłki z dowolnego miejsca za pomocą sieci, bez konieczności bezpośredniego kontaktowania się z pracownikami TNT. W przypadku niektórych przesyłek, wymagających specjalnych warunków nadania, informacja przekazywana jest pracownikowi odpowiedzialnemu za kontakty z klientami, który porozumiewa się z klientem w celu zawarcia szczegółowej umowy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200