Łapanie spamów
- Przemysław Gamdzyk,
- 30.03.1998
Spamy - niechciane przesyłki reklamowe - są coraz większym problemem w sieci globalnej. Użytkownicy mogą się jednak przed nimi bronić - pojawiają się już programy i urządzenia dokonujące automatycznej selekcji listów elektronicznych.
Spamy - niechciane przesyłki reklamowe - są coraz większym problemem w sieci globalnej. Użytkownicy mogą się jednak przed nimi bronić - pojawiają się już programy i urządzenia dokonujące automatycznej selekcji listów elektronicznych.
Nowy produkt firmy Berkeley Software Design (BSDI) ma umożliwić przechwycenie do 95% niechcianych przesyłek reklamowych. Urządzenie, o nazwie BSDI Mail Filter, umieszczone jest między korporacyjną zaporą typu firewall a firmowym serwerem poczty elektronicznej. Jego zadaniem jest wychwytywanie niechcianych przesyłek - kontrola sprowadza się tylko do jednego punktu w całej sieci korporacyjnej (nadzorowanie różnych filtrów, umieszczanych osobno na zaporach i serwera pocztowych, jest dość kłopotliwe). Urządzenie będzie automatycznie pobierać z dostępnej w Internecie bazy danych aktualizowane informacje o adresach, spod których wysyłane są niechciane przesyłki, oraz samo analizować przychodzące listy, dysponując wbudowanymi inteligentnymi filtrami. "Podejrzane" przesyłki mogą być oznaczone i skierowane do tymczasowego foldera, gdzie je przejrzy administrator systemu. Mogą być też od razu odrzucane przez filtr - w takim przypadku nadawca otrzyma komunikat, że jego list nie został dostarczony (bo może się zdarzyć, iż filtr dokona błędnej interpretacji i odrzuci list nie będący przesyłką reklamową).
Urządzenie współpracuje z dowolnym serwerem poczty elektronicznej obsługującej protokół STMP (Simple Mail Transfer Protocol). Można je konfigurować za pomocą zwykłej przeglądarki WWW . Urządzenie potrafi przetwarzać od 25 do 100 tys. przesyłek na godzinę.
<hr>BSDI Mail Filter
Berkeley Software Design Inc.
Cena - od 6 do 10 tys. USD (zależnie od wydajności urządzenia)
http://www.bsdi.com